۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین انتقام گرفتن از همسر دوم، انگیزه قتل/ بریدن کامل سر بچه صحت ندارد/ قاتل اعتیاد نداشته است
کد خبر: ۲۹۳۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس آگاهی قزوین تشریح کرد

انتقام گرفتن از همسر دوم، انگیزه قتل/ بریدن کامل سر بچه صحت ندارد/ قاتل اعتیاد نداشته است

رئیس پلیس آگاهی قزوین گفت: قاتل اعتیاد نداشته و بریدن کامل سر بچه صحت ندارد و به دلیل استفاده از آلت قتاله با تیغه بلند مقتول در دم جان سپرده است.

انتقام گرفتن از همسر دوم، انگیزه قتل/ بریدن کامل سر بچه صحت ندارد/ قاتل اعتیاد نداشته است

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سرهنگ علی حسین حسینی نژاد، رئیس پلیس آگاهی قزوین، در نشستی که ظهر امروز برگزار شد، به توضیح سه قتل که در چند روز گذشته رخ داده بود پرداخت.

حسینی نژاد در خصوص قتل پسر بچه دبستانی توسط پدر ناتنی خود، اظهار داشت: قاتل (ع.
ق) حدودا 55 ساله به طور شرعی، قانونی و پنهانی با مادر مقتول ازدواج کرده اما این ازدواج منجر به جدایی شده است.
پس از اطلاع خانواده اول قاتل از این ازدواج، قاتل از خانواده طرد شده و همچنین از محیط کاری خود اخراج شده بود.

IMG_0388 وی افزود: مادر مقتول بارها به دلیل مزاحمت های مکرر قاتل به مراجع قضایی شکایت کرده و روز قبل حادثه نیز در دادسرا بوده است.
رئیس پلیس آگاهی قزوین در رابطه با انگیزه قتل توضیح داد: انگیزه قتل، انتقام گرفتن از همسر دوم بوده که به دلیل فاش شدن راز زندگی دوم قاتل به وقوع پیوسته است.
وی علت حادثه را چنین شرح داد: قاتل با نیت کشتن همسر دوم خود به صحنه رفته ولی چون مادر به دنبال فرزند خود نرفته بود، مقتول را به سرویس بهداشتی برده و با زدن ضربات کارد به گردن و سینه مقتول، کودک را از پای درآورده است.
پس از آن کارد خود را مخفی و خود را به پلیس معرفی نموده  است.

این مسئول تاکید کرد: قاتل اعتیاد نداشته و بریدن کامل سر بچه صحت ندارد و به دلیل استفاده از آلت قتاله با تیغه بلند مقتول در دم جان سپرده است.
وی متذکر شد: پدر مقتول زنده و در قید حیات است و خانواده پدری از قاتل شکایت کرده اند.
بازداشت موقت قاتل صادر شده و پرونده در مرحله بازپرسی است.

حسینی نژاد به حادثه دیگری که شب گذشته اتفاق افتاد و منجر به قتل شد اشاره کرد و گفت: در میانچال مشاجره دو نفر به دلیل اختلاف ملکی بالا گرفت و همین مسئله به دخالت اعضای خانواده طرفین انجامید و با استفاده از سلاح سرد به کشته شدن جوان 27 ساله و زخمی شدن دو نفر منجر شد.
در این بین  قاتل زخمی نیز شب گذشته دستگیر شد.

وی علت قتل دیگر را اینگونه بازگو کرد: نزاع خانوادگی سبب شد تا یکی از طرفین کارد را به سر مقتول فرو کند، مقتول 10 روز در کما بسر برد و سرانجام جان خود را از دست داد.

رئیس پلیس آگاهی قزوین تصریح کرد: هیچ کدام از این موارد دفاع از جان خود نبوده است.
از تمامی مردم خواهشمندیم در صورت بروز مشکل خودسرانه عمل نکنند بلکه می توان با مشورت با افراد دیگر و یا با مراجعه به مراجع ذی صلاح مسئله را به راحتی حل کرد.

IMG_0377

وی ادامه داد: از عواملی که در تشدید این حوادث دخیل هستند می توان به شیوع ازدواج مجدد و پنهانی، پائین آمدن تحمل مردم و وجود سلاح های گرم و سرد که سبب بروز حادثه می شود، اشاره کرد.

حسینی نژاد توضیح داد: قتل، پیشگیری انتظامی ندارد بلکه باید از طریق پیشگیری اجتماعی کنترل شود.
با آموزش دادن مردم، بالا بردن سطح آگاهی و ترویج سبک زندگی دینی می توان از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد و قبح این عمل را به جامعه یادآور شد.

انتهای پیام/7008/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان