۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین نهمین جشن دیدار با پدران آسمانی برگزار می شود
کد خبر: ۲۹۳۲۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی(ع)

نهمین جشن دیدار با پدران آسمانی برگزار می شود

نهمین جشن دیدار با پدران آسمانی همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و روز بزرگداشت مقام پدر در قزوین برگزار می‌شود.

نهمین جشن دیدار با پدران آسمانی برگزار می شود
به گزارش صبح قزوین، جشن دیدار با پدران آسمانی استان قزوین برای نخستین بار در استان خراسان رضوی در سال 84 کلید خورد و از سال 85 در همه استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برگزار شده است.
هر ساله فرزندان شهدا جشن دیدار با پدران آسمانی استان قزوین را به صورت خودجوش برپا می‌کنند، که این جشن دوشنبه 22 اردیبهشت ماه و در شب ولادت امام علی (ع) از ساعت 17 تا 19 در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار می‌شود.
در جشن دیدار با پدران آسمانی برنامه‌های مختلفی مانند سخنرانی و مولودی با اجرای اطهری‌نسب برگزار می‌شود، که بعد از پایان این مراسم با اهدای گل به فرزندان شهدا، به سمت مزار شهدا حرکت می‌کنند تا این گل‌ها را به پدران آسمانی خود هدیه کنند.
مصطفی فرجی دبیر ستاد برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی فرزندان شهدا گفت: از همه شهرستان‌های مختلف استان قزوین برای حضور در این جشن دعوت می‌شوند.
فرجی خاطرنشان کرد: 20 نفر از فرزندان شهدا با بهره‌گیری از توانایی‌های خود در برپایی جشن دیدار با پدران آسمانی استان قزوین از دو ماه گذشته برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بتوانند مقدمات برگزاری این جشن را به نحو مطلوبی مهیا کنند.
وی به کیفیت برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: برپایی این جشن در سال‌های گذشته از نقاط مثبت و منفی برخوردار بوده به همین دلیل هر ساله بعد از پایان مراسم اعضای ستاد با بررسی کردن نقاط کیفیت و کمیت جشن یاد شده در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت تلاش می‌کنند تا بتوانند در سال آینده کیفیت برگزاری آن را ارتقا دهند.
فرجی با اشاره به اینکه هر ساله از شرکت‌کنندگان در خصوص کیفیت برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی نظرسنجی می‌شود و نظرات آنها مورد بررسی اعضای ستاد قرار می‌گیرد، اظهار کرد: طبق این نظرسنجی‌ها، بودن فضای اندوهگین و غم‌آلود در این جشن از مهمترین نقاط ضعف برگزاری این مراسم در سال گذشته بوده است.
لذا امسال در برگزاری این جشن، تلاش شده است، به کیفیت بیشتر از کمیت پرداخته شود تا کیفیت برنامه های جشن ارتقا یابد.
دبیر ستاد برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی استان قزوین ادامه داد: به همین دلیل امسال با رفع ضعف‌های سال‌ گذشته تلاش شده تا با اجرای برنامه‌های متنوع مانند برگزاری مراسم دف و نی و بهره‌گیری از مجری و سخنران جدید، فضای جشن یاد شده را شاد کنیم.
فرجی با بیان اینکه جشن دیدار با پدران آسمانی به مناسبت روز پدر به صورت نمادین در بین فرزندان شهدا جشن گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: در حاشیه این مراسم برپایی کانون فرزندان شهدا و عضو شدن آنان در کانون یاد شده تبلیغ می‌شود تا جذب شوند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری «مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، ابراز داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایجاد همبستگی بین فرزندان شهدا از دیگر اهداف برپایی جشن دیدار با پدران آسمانی است.
دبیر ستاد برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی ادامه داد: هر ساله تلاش شده این اهداف بیش از سال‌های گذشته تقویت شود که این مطلب را با مقایسه حضور آنان از سال 85 تا 92 در این جشن به وضوح می‌توان مشاهده کرد.
این مسئول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد فضایی برای آشنایی بیشتر فرزندان شهدا از یکدیگر و بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان در برطرف کردن مشکلات در کانون فرزندان شهدا را از جمله اهداف برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی برشمرد.
وی جذب مخاطبان فرزندان شهدا در برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی را هدف اصلی این مراسم برشمرد و گفت: جذب والدین و همسران شهدا و آحاد مردم در این جشن در اهداف بعدی ما قرار دارد.
دبیر ستاد برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی با اشاره به اینکه حضور فرزندان شهدا در جشن دیدار با پدران آسمانی هر ساله افزایش می‌یابد، بیان کرد: حضور آنان در سال 91 و 92 نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده که امیدواریم این حضور در سال جاری و سال‌های آینده ارتقا یابد.
راه‌اندازی کانون فرزندان شهدا در قزوین دبیر ستاد برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی با اشاره به اینکه امسال کانون فرزندان شهدای استان قزوین راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: این مجموعه در قالب سازمان مردم نهاد فعالیت خود را با ثبت حقوقی آغاز می‌کند.
وی با بیان اینکه به مدت دو سال فرزندان شهدا در جلسه‌های تشکیل این کانون شرکت می‌کنند، ابراز داشت: پروانه فعالیت این کانون اخذ شده و در اواخر خرداد ماه به ثبت حقوقی می‌رسد.
این مسئول با اشاره به اینکه اساسنامه کانون فرزندان شهدای استان قزوین و اهداف و شیوه‌های اجرایی رسیدن به این اهداف تدوین شده است، یادآور شد: در این کانون فقط فرزندان شهدا جذب می‌شوند و ممکن است عضو افتخاری از قشرهای مختلف مردم در این کانون پذیرفته شود.
دبیر ستاد برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی با اشاره به اینکه کانون فرزندان شهدا در برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی به فرزندان شهدا اطلاع‌رسانی می‌شود تا آنان جذب این کانون بشوند، ابراز داشت: با را‌ه‌اندازی این کانون ما می‌توانیم کارهای مختلفی در حوزه فرهنگی انجام بدهیم.
فرجی با اشاره به اینکه ستاد برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی در طول سال فقط یک برنامه برگزار می‌کند، بیان کرد: این ستاد در نظر دارد تا برنامه‌های مختلفی را در طی سال برگزار کند که با راه‌اندازی کانون فرزندان شهدا می‌تواند این مهم را محقق کند.
وی با اشاره به اینکه فرزندان شهدا در زمینه‌های مختلف اقتصادی، شغلی و اجتماعی دچار مشکلاتی هستند، بیان کرد: حمایت‌های حقوقی در راستای برطرف کردن این مشکلات از جمله اهداف تشکیل کانون فرزندان شهدا است.
دبیر ستاد برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و استعدادهای مختلف فرزندان شهدا در کانون یاد شده از دیگر اهداف تشکیل این کانون است تا این فرهنگ به نحو مطلوبی در جامعه نهادینه شود.
منبع: فارس انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان