۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین توجه به اقامه نماز صبح در مساجد بیشتر شود
کد خبر: ۲۹۲۴۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

توجه به اقامه نماز صبح در مساجد بیشتر شود

آیت‌الله هادی باریک‌بین گفت: ائمه جمعه در برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز جماعت به ویژه نماز جماعت صبح در تمام مساجد استان نقش مهمی ایفا می‌کنند و در جذب مردم و جوانان برای اقامه نماز جماعت صبح می‌توانند تأثیرگذار باشند.

توجه به اقامه نماز صبح در مساجد بیشتر شود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه قزوین  در گردهمایی ائمه جماعات استان قزوین در مسجد شیخ‌ الاسلام با بیان این‌که امروز مساجد نقش تأثیرگذاری در برابر هجمه تهاجم فرهنگی ایفا می‌کنند اظهار داشت: ائمه جمعه باید در زمینه آگاه‌سازبی نسل جوان هوشیار و بصیر باشند و به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجازه ندهند به اعتقادات دینی مسلمانان آسیبی وارد شود.

وی افزود: با توجه به این ویژگی بارز مساجد در عصر کنونی ائمه جماعات باید بیش از پیش در زمینه جذب بیشتر مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان به مساجد داشته و در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه قزوین با اشاره به پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی توسط ائمه جمعه شهرها اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند با ایجاد شبهه در دین و احکام اسلامی به مبانی اسلامی و قرآنی ضربه وارد کنند.

وی ابراز داشت: در عصر حاضر پاسخگویی به شبهات دینی، مسائل احکام و ترویج احکام دینی در جامعه بسیار حائز اهمیت است که روحانیون و در رأس آن ائمه جمعه باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند تا نسل نوجوان و جوان گرفتار توطئه‌های دشمنان نشوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در قزوین با قدردانی از فعالیت‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تاکید کرد: این مرکز با همکاری و تلاش ارزشمند حجت‌الاسلام صفی‌خانی و هماهنگی ائمه جماعات مساجد استان در برگزاری نمازهای جماعات به ویژه نماز جماعت صبح در شهر قزوین موفق عمل کرده است.

وی در ادامه گفت: البته باید به برگزاری نماز جماعت صبح توجه بیشتری شود، زیرا هنوز در برخی از مساجد نماز جماعت صبح اقامه نمی‌شود.

باریک بین یادآور شد: ائمه جمعه در برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز جماعت به ویژه نماز جماعت صبح در تمام مساجد استان نقش مهمی ایفا می‌کنند و در جذب مردم و جوانان برای اقامه نماز جماعت صبح می‌توانند تأثیرگذار باشند.

امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به تأثیر روابط عمیق بین مردم جامعه و ائمه جماعات گفت: ائمه جماعات مساجد و روحانیون باید تلاش کنند ارتباط عمیق‌تری با آحاد مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان برقرار کنند که این امر در ترویج فرهنگ غنی اسلامی تأثیرات مثبتی دارد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان