۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین تبدیل سفره خانه ها به پاتوق فرهنگی
کد خبر: ۲۸۲۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام صادقی نیارکی تاکید کرد

تبدیل سفره خانه ها به پاتوق فرهنگی

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: سفره خانه ها می توانند با یک مدیریت و برنامه ریزی اصولی به پاتوقی فرهنگی تبدیل شوند.

تبدیل سفره خانه ها به پاتوق فرهنگی
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی بیان کرد: بر اساس قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، عرضه قلیان در تمامی اماکن شامل قهوه‌خانه‌ها، سفرخانه‌ها، اماکن عمومی و پارک‌ ها ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد: امروزه مصرف قلیان در اماکن سربسته همچون سفره خانه های سنتی یا قهوه خانه ها عوارض آن را دو چندان می کند و سلامت اطرافیان به ویژه کودکان و نوجوانان را در معرض خطر جدی قرار می دهد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: متأسفانه در استان قزوین، نه تنها متصدیان در سفره خانه به این وظیفه قانونی عمل نمی کنند بلکه خود عرضه هم می کنند و عرضه قلیان با قانون مغایرت اساسی و آشکار دارد و به تمام مراکز بهداشتی، اتحادیه ها و غیره اعلام شده است.
وی تصریح کرد: در سال های گذشته استفاده از قلیان برای سنین بالا محدود می شد، در حالی که در چند سال اخیر ضمن افزایش استفاده از قلیان متأسفانه نوجوانان و جوانان به طرفداران اصلی آن تبدیل شده اند.
حجت الاسلام صادقی افزود: ارائه قلیان و پرداختن به آن زمینه سایر فسادها را فراهم می کند و بر اساس آمارها، 50 درصد جمعیتی که در سفره خانه ها حضور دارند را دختران تشکیل می دهند.
وی با اشاره به اینکه قلیان در سفره خانه های سنتی ذائقه مردم و جوانان را تغییر داده است، افزود: صاحبان این اماکن برای تامین معاش خودشان گزینه سهل الوصول تر که همان استفاده از قلیان است بر سایر گزینه ها چون فروش غذای محلی و نوشیدنی های سالم ترجیح می دهند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری قزوین، دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: ممنوعیت مصرف مواد دخانی در قهوه خانه ها یک موضوع کشوری است که تحقق آن عزم ملی می طلبد و امیدواریم سفره خانه ها بتوانند با یک مدیریت و برنامه ریزی اصولی که نشات گرفته از یک قانون مشخص در برخورد با قلیان است،به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شوند.
وی یادآور شد: اشاعه مهارت های زندگی، آموزش حل مسئله، مهارت نه گفتن، قدرت رویارویی با فشار همسالان در سنین نوجوانی و جوانی یک اصل اساسی است که می تواند از طریق رسانه ها و دیگر نهادها و سازمان ها گسترش پیدا کند.
منبع: روابط عمومی دادگستری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان