۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین لغو ویزای ابوطالبی نتیجه عملکرد انفعالی دولتمردان/ هیچ چیز در توافق ژنو بدست نیاوردیم
کد خبر: ۲۸۲۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

روح الله عباسپور در مصاحبه با صبح قزوین اذعان داشت:

لغو ویزای ابوطالبی نتیجه عملکرد انفعالی دولتمردان/ هیچ چیز در توافق ژنو بدست نیاوردیم

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس گفت:از سال ۱۹۴۸ سابقه نداشته آمریکا از ورود نماینده کشوری به سازمان ملل ممانعت کند و در واقع حق چنین کاری را ندارد اما متاسفانه این اتفاق برای ابوطالبی، نماینده ایران در سازمان ملل افتاد و این نتیجه عملکرد انفعالی دولتمردان ماست.

لغو ویزای ابوطالبی نتیجه عملکرد انفعالی دولتمردان/ هیچ چیز در توافق ژنو بدست نیاوردیم
روح الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس، به مناسبت فرا رسیدن سالروز واقعه طبس و خیانت های آمریکا در حق ملت ایران در مصاحبه با صبح قزوین گفت: با نگاه به عملکرد آمریکا در تاریخ و با یادآوری واقعه 28 مرداد به عنوان نمونه کوچکی از این خباثت ها، شاهد بودیم با وجود اعتماد دولت مصدق به این کشور، این خوش خدمتی پاسخی جز کودتا و براندازی دولت نداشت.
وی افزود: در قضایای افغانستان و حضور تکفیری ها، ما با این کشور همکاری کردیم تا دولت و حکومت مورد قبول مردم روی کار بیاید اما آمریکایی ها در جواب با دستگیری و ربودن دیپلمات های ما به دشمنی ها و کینه توزی ها دامن زدند.
عباسپور یادآور شد: در دوره اصلاحات و دولت خاتمی، غنی سازی اورانیوم کاملا تعلیق شد اما بازهم آمریکایی ها و غربی ها به تعهداتشان عمل نکردند.
وی اضافه کرد: در بحث مذاکرات ژنو نیز کشور ما به تمام تعهداتش عمل کرد و حتی طی 6 ماه گذشته غنی سازی 20 درصد را به 5 درصد کاهش داد و فعالیت های هسته ای از جمله راکتور تهران را تعدیل کرد.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس اذعان داشت: در ازای تعهدات ما قرار بود غربی ها قطعات هواپیمای ما را تامین کنند اما به تعهداتشان عمل نکردند و در عوض نفت ما را در چند محور تحریم کردند و مانع بازگشت درآمد نفتی به کشور شدند.
وی بیان داشت: غربی ها به صنعت نفت ما قطعات نمی دهند، بازارهای فروش ما را کساد  کرده و نفت کش های ما را بیمه نمی کنند.
حتی اگر تمام این کارها را انجام دهند چون بانک مرکزی ما تحریم است عملا توان انجام هیچ معامله ای را نخواهیم داشت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز داشت:از 100 میلیارد دلار مطالبات تنها 4 میلیارد و 200 میلیون دلار آن جهت بازگشت مقرر شد که 200 میلیون دلار آن را به بهانه بدهی به سازمان ملل بلوکه کرده اند.
وی ادامه داد: طرف قرارداد ما مدعی شده که مبلغی در بانک سوئیس آزاد شده که متاسفانه به دلیل تحریم بانک مرکزی نمی توانیم مصرف کنیم و بسیاری از شخصیت ها و شرکت های ما مجددا تحریم شده اند.
عباسپور خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا انتخابات 24 خرداد و مشروعیت دکتر روحانی را زیر سوال بردند.
انتظار داشتیم طی مذاکرات آقایان دولتی با به ظاهرکدخدای دنیا و توافق صورت گرفته، مبلغ مقرر شده به کشور بازگردد، نه تنها چنین نشد حتی اموال بنیاد علوی که بالغ بر 5 میلیون دلار است نیز مصادره شد.
وی تشریح کرد: با حمایت طرف غربی از جریان فتنه و ممانعت از سرمایه گذاری برخی شرکت ها، گویی هیچ توافقی امضا نشده و واقعیت این است که  ما هیچ چیز به دست نیاوردیم و آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس تصریح کرد:از سال 1948 سابقه نداشته آمریکا از ورود نماینده کشوری به سازمان ملل ممانعت کند و در واقع حق چنین کاری را ندارد اما متاسفانه این اتفاق برای ابوطالبی، نماینده ایران در سازمان ملل افتاد و این نتیجه عملکرد انفعالی دولتمردان ماست.
انتهای پیام/6001/خ  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان