۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین توجه به اعتقادات و معنویت رمز ماندگاری سپاه است
کد خبر: ۲۷۹۹۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

توجه به اعتقادات و معنویت رمز ماندگاری سپاه است

حجت الاسلام علی معبودی گفت: اقتدار امروز سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین مدیون باورهای دینی و مذهبی است. همچنین دو محور اعتقادات و معنویت به عنوان اساس سپاه پاسداران قرار گرفته است که...

توجه به اعتقادات و معنویت رمز ماندگاری سپاه است
به گزارش صبح قزوین ظهر امروز نشستی خبری به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)، حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه استان و جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات شهید حسن پور سپاه استان قزوین برگزار شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن هفته عقیدتی- سیاسی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران  به عنوان یکی از بزرگترین سنگرهای دفاع از انقلاب نام برده اند چرا که این نهاد انقلابی در طول مدت تشکیل خود به درستی از عهده رسالت محول شده برآمده و موجب آرامش و آسایش مردم بوده است.
حجت الاسلام علی معبودی سپاه را یکی از سنگرهای ثبات در منطقه و کشور دانست و اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان نیرویی برآمده از بطن مردم با عمل به رسالت سنگین خود موجب آرامش و ثبات کشور و منطقه شده است و همواره به عنوان فرزند انقلاب حافظ دست آوردهای آن بوده و خواهد بود.
وی با اشاره به اهداف تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: این نهاد انقلابی با هدف احیای اسلام و کمک به دین الهی تأسیس شد و همه کسانی که در این نهاد خدمت می‌کنند، سعی دارند در عرصه عمل به آموزه‌های دینی عامل بوده و به سایر مردم جامعه توصیه کنند.

fakeh09

توجه به اعتقادات و معنویات رمز اقتدار سپاه  حجت الاسلام معبودی اساس و اقتدار امروز سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین را  مدیون باورهای دینی و مذهبی دانست و افزود: دو محور اعتقادات و معنویت به عنوان اساس سپاه پاسداران قرار گرفته است.
اگر امروز سپاه به عنوان بازوی مقتدر برای نظام به شمار می رود به سبب داشتن همین دو مؤلفه است که دشمنان را نیز به وحشت انداخته است.
وی اضافه کرد: توجه به مسائل اعتقادی سپاه را ممتاز کرده و به عنوان نیرویی قوی در جهان معرفی نموده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین رمز خنثی سازی جنگ فرهنگی دشمن را بازگشت به عقبه فرهنگی خود دانست و تصریح کرد: باید در مقابل جنگ پیچیده دشمن با ابزارهای مختلف از جمله  توکل و برگشت به عقبه فکری و فرهنگی ایرانی- اسلامی، توجه به اسلام ناب و ارزش هایی که منطبق با آن است حرکت کرد.
این مسئول رمز ماندگاری سپاه پاسداران را چنین دانست: انقلاب اسلامی به واسطه توجه به آیات الهی ماندگار شده است.
چرا که در قرآن آمده هر چه رنگ خدایی بر خود بگیرد ماندگار و پابرجا خواهد بود.
سپاه نیز جدای از این مصداق نیست.

7587

نمانیده ولی فقیه در سپاه استان افزود: دشمن در تلاش است از راه حربه های مختلف نقش اعتقادی را در سپاه کم رنگ کند اما تدابیر مقام معظم رهبری و امام راحل همواره به مانند چراغی در پیش روی این نهاد قرار داشته و با مصادیق مختلف از جمله برنامه های هفته عقیدتی- سیاسی تضمین کننده بقای خود بوده است.
شهید مطهری مصداق بارز مدیریت جهادی و مجاهدت در عرصه فرهنگی است وی افزود: برای اینکه فکر و عقیده امام راحل همواره ر جریان باشد هفته عقیدتی- سیاسی همزمان با هفته معلم نامگذاری شد.
 این هفته فرصتی مناسب برای قشر عظیم سپاه و بسیج در جهت آشنایی با اندیشه های ناب و همیشه نوی شهید مطهری است.
این مسئول ادامه داد: برنامه های این هفته در جهت معرفی اندیشه های ناب شهید مطهری برنامه ریزی شده است.
چرا که در عرصه مجاهدت فرهنگی آن شهید یکی از الگوهای برتر در جهان به خصوص در عرصه فرهنگ به  شمار می روند.
حجت الاسلام معبودی شهید مطهری را مصداق بارز مدیریت جهادی و مجاهدت در عرصه فرهنگی دانست و  خاطر نشان کرد: یکی از چشمه های زلال معرفت و اعتقاد این شهید بزرگوار است چرا که وی  انسانی بود که در دوران حیات خویش همواره با کجروی‌ها مبارزه کرد و با شناخت صحیح از جریان‌های انحرافی با آن‌ها مقابله کرد.
IMG13383007 نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یکی از الگوهای مکتب اسلام و قرآن را به دنیا معرفی کنیم که مجاهدانه در عرصه‌های مختلف انقلاب به ویژه عرصه فرهنگ خوش درخشیده است باید از شهید مطهری یاد کنیم چرا که این شهید بزرگوار در عرصه‌های مختلف به ویژه جهاد، مجاهدت و فرهنگ شخصیت برجسته‌ای به شمار می‌رود.
این مقام مسئول  یادآرو شد: در سال اقتصاد و فرهنگ نیازمند معرفی آثار اندیشمندانی چون شهید مطهری هستیم و مدیریت جهادی با مبارزه و مجاهدت در عرصه های فکری محقق می شود.
وی ادامه داد: آثار این انسان بزرگوار امروز از جمله آثار برجسته در زمینه معرفی جریان‌های انحرافی و راهکارهای مقابله آن‌ها است.
برنامه های امسال هفته عقیدتی- سیاسی بر حول تبیین و معرفی شهید مطهری است مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده در هفته عقیدتی - سیاسی اظهار کرد: برنامه های مختلف از سوی نهاد ولی فقیه در سپاه پاسداران در هفته  عقیدتی سیاسی که  از ششم تا 12 اردیبهشت ماه خواهد بود  به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
وی افزود:  در این هفته در مناطق مختلف استان برنامه هایی از جمله برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین همچنین ائمه جمعه در شهرستان ها، برگزاری همایش حکمت مطهر در سطح پایگاه های بسیج، تجلیل از مربیان و مروجان عرصه عقیدتی سیاسی سپاه از آن جمله است.
حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: مسابقه کتاب خوانی از آثار شهید مطهری، دیدار با خانواده شهدای عرصه فرهنگ وجهاد، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی از آثار شهیدمطهری، همایش علمداران فرهنگ و جهاد با حضور روحانیون، نشست های بصیرتی با عنوان عزم ملی و مدیریت جهادی با حضور کارشناسان کشوری، غبارروبی گلزار شهدا، از دیگر برنامه های هفته عقیدتی سیاسی است.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان