۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین استان قزوين پايلوت طرح‌هاي‌ كاهش آلايندگي هوا در نيروگاه‌ها
کد خبر: ۲۷۸۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

براي اولين بار در كشور در نيروگاه برق شهيد رجايي كليد خورد:

استان قزوين پايلوت طرح‌هاي‌ كاهش آلايندگي هوا در نيروگاه‌ها

مديركل دفتر هوا و اقليم سازمان حفاظت محيط زيست كشور به همراه مديركل و معاونين اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين از نيروگاه شهيد رجايي قزوين بازديد نمود.

استان قزوين پايلوت طرح‌هاي‌ كاهش آلايندگي هوا در نيروگاه‌ها
به گزارش صبح قزوین، صدرالدين عليپور در اين بازديد اظهار داشت: در اين طرح كه براي اولين بار با همكاري دفتر هوا و اقليم سازمان حفاظت محيط زيست و اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين در نيروگاه شهيد رجايي اجرا مي‌شود، گوگرد زدايي با استفاده از سيستم هاي استفاده كننده از آهك و كاهش ناكس (NOX) از طريق بسترهاي كاتاليستي در جهت رفع آلايندگي انجام مي گيرد.
1 مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين افزود: طرح كاهش آلايندگي هوا در نيروگاه‌هاي بزرگ از نيروگاه برق شهيد رجايي قزوين آغاز شده و سپس در تمامي نيروگاه هاي كشور اجرا خواهد شد.
عليپور تصريح كرد: سياست هاي كلي سازمان محيط زيست در راستاي كنترل آلاينده ها و به حداقل رساندن اثرات آن مي‌باشد و مي خواهد همگام با مباحث توسعه برنامه ريزي هايي در جهت كاهش آلودگي هوا به طور هدفمند انجام دهد.
3 به گفته وي اين برنامه‌ريزي‌ها بايستي در تمامي واحدهاي خدماتي، صنعتي و كشاورزي صورت گرفته و موضوع كاهش آلايندگي در هر عرصه اي رعايت شود.
دكتر عليپور عنوان كرد: نيروگاه شهيد رجايي برنامه مديريتي خود را در حوزه‌هاي كاهش آلودگي هوا، مديريت پسماند، مديريت فاضلاب و بازچرخاني آب و به كارگيري سيستم هاي آنلاين به محيط زيست استان ارايه نمايد.
در ادامه يوسف رشيدي مدير كل دفتر هوا و اقليم سازمان حفاظت محيط زيست كشور در جريان اين بازديد اظهار كرد: موضوع آلاينده ها و سولفور زدايي در نيروگاه هاي كشور مورد اهميت بوده و بايد در راستاي كاهش اين موارد قدم‌هاي مثبت و اساسي برداشته شود.
وي همچنين تاكيد كرد: در صنايع بزرگ يكسري راهكارهاي مديرتي همچون صرف يك در هزار فروش و عوارض زيست محيطي براي رفع يا كنترل آلاينده ها و به كارگيري سيستم هاي كنترلي و اجراي مديريت زيست محيطي پيش بيني شده است.
رشيدي با اشاره به نگاه و توجه ويژه دولت يازدهم به مباحث محيط زيستي خاطر نشان كرد: دولت جلسات متعددي در زمينه مباحث زيست محيطي برگزار كرده و در اولين جلسه هيات دولت موضوع درياچه اروميه در دستور كار قرار گرفت كه نشان از اهميت موضوع در دولت يازدهم دارد.
وي تصريح كرد: استانداردهاي آلاينده هوا تغيير يافته و سختگيرانه تر شده است كه هدف اول آن به كارگيري اين استانداردها در صنايع بزرگ است.
به گفته وي استفاده از فيلتر در خودروهاي حمل و نقل سنگين از جمله كاميون از ديگر مواردي است كه از نظر ضوابط اجباري شده است.
گفتني است اتاق فرمان سوخت نيروگاه، جايگاه پسماند، فضاي سبز سايت سيكل تركيبي و محل استقرار سايت نيروگاه خورشيدي از مكان‌هايي بود كه مورد بازديد قرار گرفت.
4 منبع: روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان