۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین عشق ماندگار از نتایج داشتن سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: ۲۶۵۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس حوزه علمیه قم:

عشق ماندگار از نتایج داشتن سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام محسن صفدری گفت: عشق‌های ماندگار، محبت و عاطفه از نتایج سبک زندگی اسلامی است محبت اولین عنصری است که در زندگی حضرت فاطمه(س) بسیار موثر است زیرا نه فقط به خانواده خودشان، بلکه نسبت به همه با محبت بودند.

عشق ماندگار از نتایج داشتن سبک زندگی اسلامی است
به گزارش صبح قزوین، حجت السلام محسن صفدری استاد حوزه علمیه قم در سومین همایش بانوان فاطمی در سالن سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه از لزوم زندگی، داشتن سبک درست زندگی است اظهار داشت: با بهره بردن از شخصیت والای حضرت زهرا(س) می‌توان به تبیین سبک زندگی فاطمی برای زنان جامعه امروز پرداخت.
استاد حوزه علمیه قم به بیان جایگاه مهم و تاثیرگذار مادران پرداخت و افزود: نقش تربیتی مادران بسیار برجسته است، مادر علاوه بر اینکه راه رفتن را به ما یاد می‌دهد سلوک الی الله و قدم گذاشتن در راه خدا را هم به فرزندش می‌آموزد.
وی در ادامه اذعان داشت: شخصیت حال حاضر ما و اینکه محب اهل بیت(ع) هستیم نتیجه حضور مادرانمان در روضه‌ها و اشک ریختن در مجالس ائمه(ع) است که یکی از مبانی تربیتی اساسی در زندگی هر فردی خواهد بود.
کارشناس دینی استان قم با بیان اینکه به گفته بزرگانی هم‌چون امام راحل(ره)، حضرت زهرا(س) برای سالکان الی الله مادری می‌کند و آنها را پله پله تا خدا می‌رساند ابراز داشت: همچنین سیره و توصیه بزرگان دین احترام ویژه به مادر و بوسیدن دست آنها بوده است که این حرمت نگاه داشتن تاثیر بزرگی در زندگی فرد دارد.
صفدری با اشاره به نکات موثر در زندگی حضرت فاطمه(س) تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سیره حضرت زهرا(س) یا به تعبیر رهبرمان سبک زندگی فاطمی الگو قرار بگیرد باید به این نکات توجه کنیم یکی از این نکات محبت مادرانه و همسرانه این بانوی بزرگوار بود.
استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) بسیار با محبت بود و یکی از القاب ایشان هانیه است که محدث قمی این اسم را به معنای کسی که بسیار با محبت است و همسر و فرزندانش را بسیار دوست دارد، ترجمه کرده است.
کارشناس دینی قم با اشاره به ویژگی‌های ذاتی بانوان گفت: همه خانم‌ها احساسی و عاطفی هستند و این از الطاف خداوند است ولی میزان محبت افراد متفاوت است، حضرت زهرا(س) هانیه بود و واقعا عاشق همسرش و فرزندانش بوده است و در طول زندگی حتی یک‌بار هم کاری نکرد که دل همسرش مکدر شود.
وی به بیان روایاتی درباره محبت همسران نسبت به یکدیگر پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند دوست دارد ما با عاطفه باشیم و نسبت به یکدیگر محبت کنیم، همان‌طور که پیامبر(ص) فرمود: نشستن با محبت یک مرد در کنار همسرش از اعتکاف در مسجد من هم بیشتر ثواب دارد و همچنین لقمه گرفتن برای همسر ثواب دارد و تاکید شده مردها به همسرشان زیاد بگویند دوستت دارم.
صفدری به بیان معایب سبک زندگی غربی پرداخت و اظهار داشت: در اروپا حس تنهایی به سراغ انسان‌ها آمده و افسردگی رو به ازدیاد است تا جایی که افراد رغبتی به یکدیگر ندارند و با سگ زندگی می‌کنند و متاسفانه جامعه هرچه بیشتر به سمت سبک زندگی غربی می‌رود، محبت و عاطفه کمتر می‌شود و بی‌وفایی آقایان از ابتلائات جامعه‌ی امروز ما است.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه عشق‌های ماندگار، محبت و عاطفه از نتایج سبک زندگی اسلامی است یادآور شد: محبت اولین عنصری است که در زندگی حضرت فاطمه(س) بسیار موثر است نه فقط به خانواده خودشان، بلکه نسبت به همه با محبتند تا جایی که 3 روز افطاری خودشان و خانواده‌شان را انفاق می‌کنند.
کارشناس دینی قم در ادامه افزود: این خانواده الهی افطاری خود را روز اول به مسکین، روز دوم به یتیم، روز سوم به اسیر می‌دهد اسیر یعنی یک مشرک، یک سرباز دشمن، یعنی شکم گرسنه سرباز دشمن را به شکم بچه‌های خودشان ترجیح دادند.
وی با اشاره به اینکه نکته دوم زندگی فاطمی، معنویت است تصریح کرد: معنویت در زندگی ایشان موج می‌زند، توجه به خدا و نماز، وقتی حضرت سجاده‌شان را پهن می‌کردند و به نماز می‌ایستادند مردم می‌دیدند در و دیوار مدینه نور منتشر می‌شد، می‌آمدند از رسول الله می‌پرسیدند، پیامبر(ص) تاکید می‌کرد این نور نماز دخترم فاطمه است نماز فاطمه به فرشتگان نور می‌دهد.
صفدری تاکید کرد: اجازه بدهید فرزندانتان سجاده‌ی نمازتان را زیاد ببینند، با آراستگی و معطر نماز بخوانید به فرزندان خود نشان دهید که نماز برایتان ارزشمند است.
استاد حوزه علمیه قم در پایان در ادامه بیان نکات دیگری از سبک زندگی فاطمی یادآور شد: نکته مهم دیگر که بسیار مهم و از فاکتورهای مهم تربیت است، اخلاق و خوش زبانی در منزل است، همچنین ایثار و عفت و حیا از دیگر نکات موثر در زندگی حضرت زهرا(س) بوده است.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان