۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین ۱۰۰ تیم جاسوسی درحال مقابله با ایران هستند/ عرصه حفظ امنیت، فضای تعارف نیست
کد خبر: ۲۶۴۷۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۶ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر اطلاعات در قزوین:

۱۰۰ تیم جاسوسی درحال مقابله با ایران هستند/ عرصه حفظ امنیت، فضای تعارف نیست

معاون وزیر اطلاعات در قزوین بیان کرد: بالغ بر ۱۰۰ تیم جاسوسی درحال مقابله با ما هستند و از هرفرصتی برای نفوذ درکشور استفاده می‌کنند که با عنایت خداوند متعال و دیگر دستگاه های امنیتی تاکنون نتوانسته اند به هدف شوم خود دست پیداکنند.

۱۰۰ تیم جاسوسی درحال مقابله با ایران هستند/ عرصه حفظ امنیت، فضای تعارف نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ شفیعی معاون وزیر اطلاعات پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه شورای اداری استان قزوین در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری گفت: هرگاه صحبت از هفته دولت می‌شود با چهره برجسته شهید بزرگوار رجایی و شهید باهنر روبرو می‌شویم و یاد و خاطره آنان را پاس می‌داریم.

وی با اشاره به بحث امنیت اظهار کرد: ما در 4سال گذشته به شدت مورد هجمه اطلاعاتی و امنیتی بوده‌ایم که بخشی از آن قابل بیان و بخشی از این اطلاعات امنیتی قابل بیان نخواهد بود.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک وزرات اطلاعات در ادامه گفت: در حوزه هجمه اطلاعاتی اکثریت سرویس‌های اطلاعاتی بزرگ چه مشخصا‌ و چه نیابتا هدفشان جمهوری اسلامی است و تلاش مضاعفی برای جمع آوری اطلاعات و تاثیرگذاری می‌کنند.

وی افزود: در این چند سال اخیر اتفاقاتی رخ داد که این موج را تشدید کرد؛ به طور نمونه مذاکرات انجام شده در برجام باعث شد بیگانگان و سرویس‌های اطلاعاتی برای نفوذ و ظهور در کشور تلاش کنند، اما سربازان گمنام امام زمان در مجموعه ضدجاسوسی وزارت اطلاعات اقدامات گسترده ای را برای مقابله با این هجمه انجام دادند.

برقراری امنیت بدون ایجاد فضای امنیتی از اقدامات وزارت اطلاعات است
معاون وزرات اطلاعات عنوان کرد: یکی از نکات مهم و قابل توجه این است که بتوان امنیت را برقرار کرد بدون اینکه فضا امنیتی شود؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست جمهوری و دیگر بزرگان نیز براین نکته تاکید دارند.
شفیعی با توجه به عرصه‌ی دیگری از امنیت بیان کرد: اقدامات ضدجاسوسی یکی دیگر از عرصه‌های امینت است که مبیٌن تر یعنی قابل بیان است.

وی اضافه کرد: جریان سلفی تکفیری با آرم داعش که در منطقه با آن روبرو شدیم و هجمه داعش که نفوذ به داخل ایران بود از نمونه اقدامات ضدجاسوسی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عرصه حفظ امنیت عرصه تعارف نیست، بلکه عرصه‌ای است که باید در آن بخاطر حفظ امنیت با عناصر جاسوسی و تکویری مقابله کرد.

وی در ادامه افزود: در عرصه امنیت اقدامات گسترده، جدی و اساسی در جنوب شرق، غرب، جنوب صورت گرفته است.

شفیعی یادآورشد: بالغ بر 100 تیم جاسوسی درحال مقابله با ما هستند و از هرفرصتی برای نفوذ درکشور استفاده می‌کنند که با عنایت خداوند متعال و دیگر دستگاه‌های امنیتی تاکنون نتوانسته اند، به هدف شوم خود دست پیداکنند.

عوامل استکبارجهانی به دنبال یک روایت اشتباه از انقلاب اسلامی است



وی تاکید کرد: سه وزیری که وظیفه حفظ امنیت کشور را دارند از جمله وریز دفاع، اطلاعات و کشور بالاترین رای اعتماد را در مجلس آورده اند که این امر نشان دهنده انطباق نگاه نمایندگان مجلس با نگاه مردم است.

این مسئول اعلام کرد: نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که ما وارد جنگ روایت‌ها شده‌ایم و طبق فرمایشات آیت الله عابدینی جنگ، جنگ اراده هاست که این دو باهم تطابق دارند.

وی تشریح کرد: ما احساس کردیم عوامل استکبارجهانی به دنبال یک روایت اشتباه از انقلاب اسلامی است و قاعدتا نسل جدید ما که نه انقلاب اسلامی و نه جنگ را دیده اند و امروزه که فضای رسانه‌ای و امواج هیچگونه مرزی را نمی‌شناسند تحت تاثیر این روایات اشتباه قرار می‌گیرند.

معاون وزیر اطلاعات ادامه داد: ما تصمیم به انتشار یک سری از اسناد ساواک که بدون تفسیر است و خدشه ای در آن وارد نمی‌شود، گرفتیم.

وی گفت: استناد به سندی که رژیم قبل از انقلاب نوشته است بی شک بدون تقسیرترین سندهاست و ما امروزه باید روایت درستی از انقلاب اسلامی، یاوران امام و نهضت امام به جامعه و نسل جدید بدهیم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک وزرات اطلاعات در پایان بیان کرد: این اسناد خود نیز گویای بسیاری مطالب است و ما امروزه بطور واضح وارد جنگ گفت‌وگوها، روایت ها و گفتمان‌ها شده ایم و ما باید در این عرصه تلاش مضاعف کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از کتاب یاران امام به روایت اسناد ساواک، در ۳۲۵ صفحه زندگی و مبارزات و دوران زندان ایت الله هادی باریک بین نماینده ولی فقیه و و امام جمعه فقید قزوین و کتاب مساجد پایگاه‌های فرهنگی رونمایی شد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان