۱۸/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ یکشنبه

صبح قزوین هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی معدوم شد
کد خبر: ۲۵۴۲۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۱ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان آبیک؛

هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی معدوم شد

طی ماه مبارک رمضان هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در شهرستان آبیک معدوم شد.

هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی معدوم شد
دکتر مرتضی یعقوبی رئیس اداره دامپزشکی آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: اداره دامپزشکی آبیک با جدیت تمام با توزیع هرنوع فرآورده خام دامی غیربهداشتی ازجمله گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ به شدت برخورد می‌کند.

وی گفت: در طرح تشدید نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان که در دو نوبت صبح و عصر اجرا شد 502 مورد بازدید از 183 مرکز تولید، توزیع، فروش و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهر توسط کارشناسان دامپزشکی با حجم کاری 600 نفر ساعت صورت گرفت که در این راستا 1 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی و بیش از یک تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف معدوم شد.   

این مسئول همچنین از کشف و معدوم سازی بیش از 300کیلوگرم آلایش خوراکی طیور( دل و جگر) غیربهداشتی و فاسد در یکی از شرکت‌های تولیدی این شهرستان در روز گذشته خبر داد.

دکتر یعقوبی اذعان کرد: این محموله که شرایط ارگانولپتیکی(ظاهری) نامناسبی داشت و به دلیل عدم رعایت شرایط نگهداری، دچار فساد شده بود، توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی غیرقابل مصرف تشخیص داده شد و ضبط و معدوم سازی شد.

وی در ادامه افزود: اکیپ‌های نظارت اداره دامپزشکی شهرستان آبیک طی یک برنامه مدون روزانه با به کارگیری حداکثر توان نسبت به بازدید از کلیه مراکز عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور موجود در سطح شهرستان و غذاپزی‌ها، رستوران‌ها و کارخانجات بسته بندی اقدام می‌کنند که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بر خورد جدی بامتخلفین بعمل خواهد آمد.

این مسئول در پایان به نقش شهروندان در همکاری با اداره دامپزشکی در راستی ارتقای سطح بهداشت مراکز عرضه اشاره کرد و از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور مراتب را از طریق شماره 4 رقمی 1512و یا سامانه پیامک50001512 به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان