۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین جرائم سیاسی باید با حضور هیئت منصفه رسیدگی شود
کد خبر: ۲۵۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تأکید لاریجانی بر اجرای کامل قانون اساسی/

جرائم سیاسی باید با حضور هیئت منصفه رسیدگی شود

رئیس مجلس با بیان اینکه از تدابیر رهبر انقلاب برای اقتصاد کشور خیلی فاصله گرفته‌ایم، بر لزوم چاره‌اندیشی مستمر و ارائه راهکار در این زمینه تأکید کرد.

جرائم سیاسی باید با حضور هیئت منصفه رسیدگی شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، علی لاریجانی دیروز دوشنبه در جمع رئیس و معاونان مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در سال جاری کل کشور با مشکل بودجه مواجه است، گفت: مرکز پژوهش‌ها هم از نظر کمبود منابع با مشکلات در سال 91 مواجه بوده که امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده این مشکلات برطرف شود.
وی افزود: تصور من این است که مرکز پژوهش‌ها به نقطه اتکایی برای نمایندگان مجلس تبدیل می‌شود و مرجعیتی که مرکز در کارهای پژوهشی پیدا می‌کند، به نفع کشور است و البته منابع مالی مناسب برای این مرکز باید تأمین شود.
رئیس مجلس با بیان اینکه اعتبار مرکز پژوهش‌ها اعتبار پر ارزشی است، اظهار داشت: مرکز پژوهش‌ها باید محل اعتماد و اتکای نمایندگان مجلس باشد و اینکه چگونه می‌توان این اتکا را قوی‌تر کرد به نحوه ارتباط کارشناسان مرکز با مجلس مرتبط است.
لاریجانی خطاب به معاونان مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه شما باید خود را درگیر مسائل کلان کشور مانند مسائل اقتصادی کنید، تأکید کرد: ما از تدابیری که رهبر معظم انقلاب برای دورنمای اقتصاد کشور در نظر گرفته‌اند، خیلی فاصله گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: باید به طور مستمر فکر کرد و راهکار ارائه داد برای اینکه از منابع موجود به نفع بهتری استفاده شود و این روش نفت فروشی و هزینه‌کردن، جای خود را به روش‌های اقتصادی بهتری بدهد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی فرصتی است تا مرکز پژوهش‌ها روی استفاده صحیح‌تر از منابع کشور تمرکز کند تا کشور اینقدر متکی به نفت نباشد و مسائل تولید رونق پیدا کند.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: ارائه تحلیل واقع‌بینانه از مسائل کلان اقتصاد موجود کشور از سوی مرکز پژوهش‌ها به نمایندگان ملت به تصویب قوانین کمک می‌کند.
لاریجانی افزود: بخش دیگری از مسائل ما موضوعات بین‌المللی است که مرکز پژوهش‌ها در این زمینه با استفاده از اطلاعات آشکار تحلیل‌های خوبی را تهیه می‌کرد که فکر می‌کنم با تلاش رئیس مرکز کارهای بهتری در این زمینه صورت گیرد.
وی یادآور شد: فکر می‌کنم در مجلس و دولت افراد انگشت‌شماری هستند که تحلیل و دقت کافی در طول و عرض تحریم‌ها داشته باشند؛ چون اطلاعات و حجم تحریم‌ها دقیق نیست که در این زمینه باید با دعوت از افراد صاحب‌نظر بحث به خوبی پخته شود و مجلس را درگیر مسائل اصلی کشور کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه برخی اصول قانون اساسی اجرا نشده است، گفت: جرائم سیاسی باید در حضور هیئت منصفه رسیدگی شود یا باید به قانون امر به معروف و نهی از منکر جدی‌تر پرداخت تا زودتر اجرایی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در برخی موارد فقر قانونی داریم، تصریح کرد: باید در مجلس نهم به گونه‌ای عمل کنیم تا قانون اساسی از نظر تقنینی به طور کامل اجرا شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان