۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین اقدامات فرهنگی با محتوای مناسب بستر اصلاح جامعه می شود
کد خبر: ۲۵۲۶۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس امور خانواده در گفت‌وگو با صبح قزوین:

اقدامات فرهنگی با محتوای مناسب بستر اصلاح جامعه می شود

زهرا صلواتی گفت: اگر اقدامات فرهنگی همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه محیاست والا به بستر نابسامانی‌ها و کژی ها تبدیل خواهد شد.

اقدامات فرهنگی با محتوای مناسب بستر اصلاح جامعه می شود
زهرا صلواتی، کارشناس مسائل خانواده‏، در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، در رابطه با ایجاد تفریحات سالم در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با شهردار و اعضاء شورای اسلامی تهران فرمودند: در ایجاد فضای سبک زندگی اسلامی دینی، باید روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و با تکیه بر علم و درایت یا همان روحیه مدیریت جهادی حاکم باشد تا نماد آبادانی و سعادت و سبک زندگی در کشور ایجاد شود.
مشاور مذهبی حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان اینکه مدیریت همراه با علم و درایت، یک الگو و خط دهنده برای داشتن تفریح سالم در تمام نقاط کشور است، اظهار داشت: با ایجاد بخش‌های مختلف فضای سبز و بوستان‌ها، می‌توان فضاهای ورزشی کاملاَ برجسته و خوب محیا کرد و تفریح سالم در گرو داشتن فضای سالم است.
وی با اشاره به این موضوع که همه مدیران شهرها باید برای تفریحات سالم و اسلامی و تأثیرگذاری آن بر فضای سبک زندگی تلاش کنند، اضافه کرد: فضاهای تفریحی باید به گونه ای طراحی و ساخت و ساز شود که تحقق سبک زندگی اسلامی و تفریحی سالم و راحت برای همه امکان پذیر باشد.
صلواتی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب که فرمود، اقدامات فرهنگی شمشیر دو لبه است تصریح کرد: اگر اقدامات فرهنگی همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه محیاست والا به بستر نابسامانی‌ها و کژی ها تبدیل خواهد شد.
کارشناس امور خانواده تاکید کرد: باید از اهل فرهنگ که واقعاَ متدین، انقلابی، معتقد به اسلام ستایی و مردم سالاری دینی هستند کمک گرفته شود تا فضای تفریحات سالم ایجاد کنند.
مشاور مذهبی حوزه علمیه خواهران قزوین در پاسخ به اینکه نقش رسانه ها و سازمان ها در ایجاد تفریح سالم چیست، عنوان داشت: از افراد متدین در ایجاد فضاهای تفریحی سالم باید حمایت شود، ارگان‌ها و سازمان ها با داشتن وظیفه مشترک دست به دست هم داده تا با ایجاد فضای تفریحات و هم تشویق و ترغیب مردم به سمت این تفریحات صورت گیرد.
وی در پایان به برنامه های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: همین‌طور که دیده شده با ایجاد یک برنامه خانوادگی خوب، مدل ایرانی و اسلامی، همه‌ی چشم‌ها را به خود جلب می‌کند، با تبلیغ برنامه ها و مدهای غربی، فکر و الگوی افراد تغییر می کند پس باید رسانه ها و سازمان ها با ایجاد فضای فکری و تفریحی سالم، از ترویج سبک های غربی جلوگیری کنند.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان