۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین با تسهیلات بسیج سازندگی کارگاه تولیدی راه‌اندازی کردم/ برای ۲۵ نفر اشتغال‌زایی شد
کد خبر: ۲۵۲۴۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۳۰ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

كارآفرين قزويني:

با تسهیلات بسیج سازندگی کارگاه تولیدی راه‌اندازی کردم/ برای ۲۵ نفر اشتغال‌زایی شد

كارآفرين قزويني بیان کرد: هم اکنون در كارگاه ۲۵ نفر از بانوان بومي منطقه تاكستان مشغول به كار هستند و روزانه ۵۰۰ كيلوگرم ميوه تر خريداري شده و از اين ۵۰۰ كيلوگرم حدود ۶۰ كيلوگرم ميوه خشك تهيه می‌شود.

با تسهیلات بسیج سازندگی کارگاه تولیدی راه‌اندازی کردم/ برای ۲۵ نفر اشتغال‌زایی شد
مهناز سليماني جوان كارآفرين 36 ساله قزويني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در برهه اي از زمان زندگي مي‌كنيم كه نشستن و منتظر روزي بودن كاري بيهوده است و براي بدست آوردن آرامش و آسايش بايد تلاشي مضاعف كرد.

وی گفت: از سال 82 كارشناس بيمه در مزارع بودم و براي خسارت كشاورزاني كه بيمه بودن براي دريافت خسارت نامه نگاري مي‌كردم؛ اين اتفاق باعث شد تا به جلوگيري از اين خسارات فكر كنم.

این کارآفرین قزوینی عنوان كرد: راهكارهاي متعددي را مورد بررسي قرار دادم تا به خشك كردن ميوه رسيدم و موضوع را به صورت کارشناسی و دقیق مورد بررسی قرار دادم.

وی با بیان اینکه از ابتداي دي ماه سال 95 کارآفرینی را شروع کردم، گفت: در ابتداي مهر ماه سال 95 جايي را براي شروع كرايه كردم و به دنبال مجوز اداره بهداشت رفته و و تا كارگاه را تجهيز كنم، ابتداي دي ماه بود و اولين محصول روانه بازار شد.

سليماني ادامه داد: در ابتدا يك دستگاه خشك كن كه ساخت ايران بود را تهيه کردم و بعد با خريد ملزومات مورد نياز كار، تقريبا 100 ميليون تومان هزينه و کار خود را شروع کردم.

وی عنوان کرد: هم اکنون در كارگاه 25 نفر از بانوان بومي منطقه تاكستان مشغول به كار هستند و روزانه 500 كيلوگرم ميوه تر خريداري شده و از اين 500 كيلوگرم حدود 60 كيلوگرم ميوه خشك تهيه می‌شود.

این کارآفرین قزوینی بیان کرد: به طور ميانگين در ماه حدود 30 ميليون تومان درآمد كسب مي‌كنم و بعد از كسر هزينه‌ها 5 ميليون تومان سود خالص بدست مي‌آورم و در نظر دارم تا با خريد دستگاه‌هاي بيشتر سود خالص را به 20 ميليون تومان افزايش دهم.

وی ابراز کرد: با كمك‌هاي بسيج سازندگي اين كارگاه را راه اندازي كردیم و اميد دارم اين سازمان براي گسترش اين كارگاه كمك كند تا بتوانم براي افراد بيشتري شغل ايجاد كنم.

وي در پايان گفت: جوانان امروز نبايد ترس از دست به كار شدن داشته باشند و بايد برای پیشرفت بتواند ريسك منطقي كنند و نبايد منتظر شغلي دولتي باشند؛ زيرا كه امروزه تنها استخدام بودن در اداره يا سازمان نمي‌تواند مايحتاج زندگي را تامين كند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان