۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین اعتراض برخی از کاندیداهای شورای شهر قزوین به نتایج آرا
کد خبر: ۲۴۸۰۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲ ساعت: ۱۶:۲۴ ↗ لینک کوتاه

با ارسال نامه‌ای به فرماندار صورت گرفت؛

اعتراض برخی از کاندیداهای شورای شهر قزوین به نتایج آرا

برخی از کاندیداهای شورای شهر قزوین با ارسال نامه‌ای به فرماندار قزوین به نتایج آرای اعلام شده انتخابات شورای شهر قزوین اعتراض کردند.

اعتراض برخی از کاندیداهای شورای شهر قزوین به نتایج آرا
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، با برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه سال جاری در مناطق مختلف استان قزوین اسامی کاندیداهای منتخب شورای شهر اعلام شد.

با اعلام نتایج اسامی اعضای شورای شهر قزوین برخی از کاندیداهای این حوزه انتخابیه به اعلام دیرهنگام اسامی منتخبان و همچنین برخی تخلفات صورت گرفته اعتراض کردند و حتی برخی از این افراد مقابل فرمانداری قزوین تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند که جوابی از سوی فرمانداری دریافت نکردند.

حسین غیاثوند عضو فعلی شورای شهر قزوین و کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا با انتشار نامه‌ای خطاب به فرماندار قزوین موارد تخلف را به شرح زیر اعلام کرده است:

در این نامه آمده است:
ضمن تبریک به ملت حماسه آفرین ایران جهت جضور گسترده در انتخابات که مایه ناامیدی دشمنان نظام و خشنودی همه دلسوزان این کشور گردید و تشکر از زحمات برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا، اینجانب حسین غیاثوند عضو فعلی شورای شهر قزوین و کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا لازم میدانم موارد ذیل را کتبا اعلام و تقاضای رسیدگی جامعه و عاجل باشد به نحوی که پاسخگوی افکار عمومی جامعه که دچار بهت و حیرت زدگی از نتیجه برگزاری انتخابات و آژرده از اتفاقات ناگواری که در برگزاری انتخابات رخ داد که شیرینی این حماسه را در کام مردم شهر تلخ کرد.

1- پدیده ناپسند خرید رأی، تطمیع و انتقال افراد از سایر مناطق استان به قزوین و مناطق منفصل شهری.

2- نبود ناظر از طرف کاندیداها که در کنار دستگاه‌های الکترونیکی اخذا رای حضور داشته و نظارت نمایند.

3- شمارش دستی 35 صندوق آن هم در محل فرمانداری بجای شمارش در حوزه اخذ رأی که تا حدود ساعت 23 فردای انتخابات به طول انجامید.

4- اعلام زودهنگام نتیجه انتخابات قبل از شمارش آرا توسط رسانه‌های جریان خاص که اکثر برندگان انتخابات شورای شهر در لیست آن جریان قرار دارند که باعث ایجاد شبهه در افکار عمومی گردید.

5- عدم رفتار بالسویه با کاندیداها به نحوی که اینجانب در زمان ثبت نام چندین شهرت را به ترتیب در فرم مربوطه مرقوم نمود لکن هیچ یک از این شهرت‌ها در لیست مشخصات کاندیداها برای اینجانب وارد نگردیده در حالی که برای برخی کاندیداها به صورت بسیار پررنگی صورت پذیرفته است.

6- جریان انتخابات به سمت و سوی خاص به نحوی که ضمن معرفی لیست خاص به افراد کم سواد یا مسافران رأی دهنده و .... از ثبت رأی کاندیدای دیگر جلوگیری می‌نمود.

7- بازشماری صندوق‌های شماره 83 زندان قزوین، 113 زینبیه(س) خواهران، 174 ناصر آباد حسینیه حضرت ابوالفضل، هنرستان چمران سعدی، صندوق مسجد ابوالفضلیه منبع آب، مدرسه نوروزیان، خیام، امامزاده حسین(ع)؛ میراث فرهنگی(ملاصدرا)، مدرسه علوی توحید، مسجد خان بیک، مسجد شیشه گرها، امامزاده حلمیه خاتون(س)، دبیرستان صدرای جانبازان، مدرسه تیزهوشان جانبازان، مسجد ولیعصر(عج)، امامزاده آمنه خاتون، مدرسه تقوی مولوی، مسجد محمئد رسول الله(ص)، صندوق سیار لشگر 16 زرهی، مدرسه شهید بهشتی.

لذا با عنایت به حق الناس بودن آرا و ضرورت‌های قانونی و شرعی صیانت از این ودیعه و شفاف سازی موضوع برای افکار عمومی جامعه خواستار رسیدگی به موارد مطروحه می‌باشم.
رییس هیأت نظارت استان قزوین
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان