۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۳۱ درصدی اهدای خون بانوان قزوینی
کد خبر: ۲۴۷۹۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۲ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:

افزایش ۳۱ درصدی اهدای خون بانوان قزوینی

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از افزایش ۳۱ درصدی اهدای خون بانوان قزوینی در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

افزایش ۳۱ درصدی اهدای خون بانوان قزوینی
محمد حسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به رشد 25.76 درصدی آمار مراجعه کنندگان اهدای خون در اردیبهشت ماه سال جاری اظهار کرد: طی ماه گذشته، 4897 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که این آمار در مدت مشابه خود در سال گذشته، 3894 نفر بوده است.

وی افزود: سال گذشته در اردیبهشت ماه، 2947 نفر خون اهدا کردند که در سال جاری آمار اهداکنندگان با رشد 22 درصدی به 3598 نفر رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به افزایش 23 درصدی آمار اهداکنندگان مستمر در اردیبهشت سال جاری نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: از 3598 نفر اهداکننده خون در اردیبهشت ماه سال جاری، 1860 نفر جزو اهداکنندگان مستمر هستند اما در مدت مشابه سال 95 از تعداد 2947 اهداکننده، 1507 نفر مستمر بودند.

وی در ادامه با اشاره به میزان مشارکت بانوان در اهدای خون بیان کرد: سال گذشته در این مدت 181 نفر از بانوان با مراجعه به مراکز انتقال خون استان، خون اهدا کردند که این آمار در سال جاری با رشد 31 درصدی به 237 نفر افزایش یافته است.

برادران در پایان عنوان کرد: در اردیبهشت ماه سال گذشته، 890 واحد از همه فرآورده‌ها به سایر پایگاه‌ها ارسال شد اما در سال جاری با رشد نزدیک به 60 درصد به 1423 واحد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان