۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین کانال آبرسانی به باغستان سنتی قزوین احداث شود
کد خبر: ۲۴۷۰۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۸ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

کانال آبرسانی به باغستان سنتی قزوین احداث شود

استاندار قزوین گفت:آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان باغستان شهرداری قزوین باید برای احداث این کانال و انتقال آب رودخانه‌های اطراف اقدام کنند و هر کدام سهم یک سوم را تامین کنند.

کانال آبرسانی به باغستان سنتی قزوین احداث شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فریدون همتی استاندار قزوین صبح امروز(پنجشنبه) در نشست بررسی وضعیت ساماندهی باغستان سنتی قزوین در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: آب کانال آبرسانی در این نقطه باید از رودخانه‌های اطراف تامین شود.

وی تاکید کرد: آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان باغستان شهرداری قزوین باید برای احداث این کانال و انتقال آب رودخانه‌های اطراف اقدام کنند و هر کدام سهم یک سوم را تامین کنند.

استاندار قزوین در ادامه به صدور مجوز ساخت اتاقک نگهبانی در باغستان‌های این استان اشاره کرد و گفت: با صدور مجوز برای ساخت این اتاقک در باغستان سنتی برای انتقال آب رودخانه‌های دلیچای و ارنجک و تامین راه دسترسی و امنیت نیز اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باغستان سنتی قزوین برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: موضوع تامین آب، احداث راه‌های دسترسی به باغ‌ها، ایجاد امنیت در باغ‌ها با احداث ساخت اتاقک از جمله مواردی است که باید در موضوع احیا و ساماندهی باغستان مورد توجه قرار بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: در رابطه با احداث اتاقک باغستان سنتی قزوین باید مسائل زیست محیطی و میراث فرهنگی لحاظ شده و ساخت و سازها بدون استفاده از مصالح ساختمانی و چوب باشد تا به باغستان سنتی آسیب و خسارت وارد نکند.

وی تاکید کرد: با ارائه راهکارهای تشویقی برای باغداران می‌توانیم از ظرفیت خود باغداران در جهت حفظ و امنیت باغستان سنتی قزوین استفاده کنیم. احداث اتاقک نگهبانی، مطالعه انتقال و استفاده از آب رودخانه ارنجک و دلیچای برای آبرسانی به باغستان سنتی از جمله مصوبه‌های این نشست بود.

گفتنی است؛ شهر قزوین دارای 2 هزار و 611 هکتار باغستان سنتی است که جنوب، شرق و غرب این شهر را احاطه کرده اند. در دهه‌های اخیر بخش زیادی از باغستان سنتی قزوین به دلیل توسعه شهر تخریب و نابود شده اند. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان