۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین بیش از ۶ هزار کلاس درس استان نیازمند هوشمندسازی است
کد خبر: ۲۴۱۶۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۱ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز قزوین:

بیش از ۶ هزار کلاس درس استان نیازمند هوشمندسازی است

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خاطرنشان کرد: ۶۳۴۵ کلاس درس استان نیاز به هوشمندسازی دارند که برای اینکار نیاز به ۳۲ میلیارد تومان است.

بیش از ۶ هزار کلاس درس استان نیازمند هوشمندسازی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قزوین پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز استان در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد.

عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در این مراسم با تشکر و قدردانی از حمایت و مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در خدمت جامعه پربرکت و بانشاط خیرین مدرسه‌ساز هستیم.

وی افزود: دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای به مشارکت مردم در امور جامعه دارد و اکنون تعدادی از این خیرین والا مقام به صورت گمنام در عرصه مدرسه‌سازی فعالیت دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خاطرنشان کرد: در نهاد مقدس آموزش و پرورش، مشارکت مردم حرف اول را می‌زند چراکه دولت برای اداره نظام تعلیم و تربیت در حوزه تامین فضا و تجهیزات آموزشی نیازمند مشارکت بخش‌های غیردولتی است.

وی ادامه داد: در این بین عده‌ای از مردم تحت عنوان خیرین مدرسه‌ساز بخشی از ثروت شخصی خود را برای امر مدرسه‌سازی و کمک به مردم صرف می‌کنند به طوریکه دوشادوش آموزش و پرورش صدها مدرسه را در استان ساخته و یا در حال احداث هستند.

جوانبخت در پایان بیان کرد: انتظار داریم در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که با رویکرد نقش خیرین در ایمن سازی مدارس برگزار می‌شود شاهد مشارکت خیرین در توسعه و تجهیز مدارس همچنین احداث مدرسه‌هایی هوشمند، ایمن و مستحکم باشیم.

یک سوم مدارس کشور با همت خیرین ساخته شد
در ادامه مهدی ارمغان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین سال 1377 به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک‌های مردمی در حوزه مدرسه سازی تشکیل شد و در حال حاضر 9 نفر اعضای هیئت مدیره هستند.

وی ادامه داد: از 1872 فضای آموزشی استان 693 فضای آموزشی دارای استحکام بوده و 728 فضای آموزشی با ۶۳ میلیارد تومان نیاز به مقاوم سازی دارند و همچنین 451 فضای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خاطرنشان کرد: ۶۳۴۵ کلاس درس استان نیاز به هوشمندسازی دارند که برای اینکار نیاز به ۳۲ میلیارد تومان است.

وی در ادامه بیان کرد: براساس آمارها یک سوم مدارس کل کشور با همت خیرین ساخته و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شده که سهم استان قزوین حدود ۲۰۰ مدرسه بوده است.

ارمغان تصریح کرد: سال ۹۵ خیرین مدرسه‌ساز ۱۲ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند که از این مبلغ ۹ میلیارد تومان محقق شده است همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون خیرین استان قزوین ۵ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند که ۳.۵ میلیارد تومان محقق شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان