۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین ۲۹ شرکت دانش بنیان در استان قزوین مجوز فعالیت دارند
کد خبر: ۲۴۱۵۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۰ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار:

۲۹ شرکت دانش بنیان در استان قزوین مجوز فعالیت دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: ۲۹ شرکت دانش بنیان در استان مجوز فعالیت دارند و امیدواریم این تعداد در آینده نزدیک به مرز ۵۰ شرکت افزایش یابد.

۲۹ شرکت دانش بنیان در استان قزوین مجوز فعالیت دارند
منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین اظهار کرد: کلید پیشرفت و توسعه هر کشوری در رشد دانش و توسعه آگاهی است و اگر بتوانیم این 2 را به شکل مناسب به کار بگیریم شاهد رشد روز افزون کشور خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز رویکرد همه کشورها از جمله ایران در حوزه توسعه و رشد اقتصادی، توجه و حمایت ویژه از شرکت های دانش بینان می باشد چرا که درصد ریسک پذیری آنها کمتر است.

این مسئول با اشاره به صادارت محصولات دانش بنیان در استان، گفت: تاکنون نزدیک به هفت میلیون دلار از محصولات دانش بنیان ما به کشورهای دیگر صادر شده اند.

توسعه در گرو حمایت از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان است
وی با اشاره به اینکه 29 شرکت دانش بنیان در استان مجوز فعالیت دارند، تصریح کرد: امیدواریم در سال 96 با افزایش شرکت‌های دانش بنیان مجوز دار استان به 50 شرکت و حمایت از آنها شاهد صادرات 50 میلیون دلاری محصولات این شرکت‌ها باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین اذعان کرد: امیدواریم با پرداخت تسهیلات بانکی بتوانیم شاهد تفویت هرچه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان استان باشیم.

وی با ارزیابی مطلوب از کیفیت محصولات عرضه شده نمایشگاه دانش بنیان قزوین گفت: بیشتر این محصولات در بخش‌های صنعتی و کشاورزی توسط متخصصان بومی طراحی و ساخته شده اند و می‌توان آنها را با هزینه حداقلی برای افزایش تولید و اشتغال استان به کار گرفت.

حبیبی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت پایدار در گرو به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان است، اضافه کرد: باید ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با واحدهای صنعتی، تولیدی، مجموعه مدیریتی و اجرائی بیشتر شود تا از ظرفیت این شرکت‌ها به منظور شکوفایی اقتصادی بهره برداری حداکثری شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان