۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین شرکت کنتورسازی ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد
کد خبر: ۲۴۱۳۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۹ ساعت: ۲۰:۵۴ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان البرز:

شرکت کنتورسازی ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد

فرماندار شهرستان البرز بیان کرد: بخش اعظمی از مشکلات شرکت کنتورسازی مربوط به بدهی‌هایی است که بالغ بر ۹۰۰میلیارد تومان بوده که به بانکها، بیمه و اشخاص مختلف بدهکار است.

 شرکت کنتورسازی ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز با اشاره به شرایط شرکت کنتور سازی اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار و مجموعه کمیسیون کارگری شهرستان البرز و استان قزوین مدیرعامل جدیدی برای این شرکت منصوب شد.

وی ادافزود: مواد اولیه شرکت کنتورسازی از گمرگ ترخیص شده که این ترخیص بدون پرداخت وجه توسط مدیر کارخانه بوده و قرار براین است که به صورت اعتباری عوارض مربوطه بعد از راه اندازی تولید از محل درآمد کارخانه پرداخت شود.

این مسئول ادامه داد: مواد اولیه به تازگی وارد کارخانه کنتورسازی شده است و در تلاش هستیم که با حضور کارگران به تولید آغاز شود.

وی ابراز کرد: در طی روزهای آینده اعضای کمیسیون کارگری استان قزوین وشهرستان البرز جلسه ای در محل کارخانه کنتورسازی برگزار می‌نند تا چرخه تولید این شرکت دوباره به حرکت درآید.

عسگری اضافه کرد: ما تلاش خود را برای راه اندازی دوباره این شرکت انجام داده‌ایم؛ اما شرایط کارخانه وبدهی‌های آن به نحوی است که باعث شد طلبکاران اکثر وسایل کارخانه را توقیف کرده و این موضوع شرکت را در شرایط بحرانی قرار داده است.

وی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مدیرعامل جدید کنتورسازی کار خود را در این شرکت شروع کرد و هم اکنون مواد اولیه به تازگی به کارخانه رسیده وامیدواریم در هفته جاری کار تولید این شرکت شروع شود.

بخشی از اموال توفیق شده شرکت کنتورسازی آزاد شد
فرماندار شهرستان البرز خاطر نشان کرد: مدیرعامل سابق شرکت کنتورسازی و اعضای هیات مدیره مکلف به پرداخت بدهی‌های شرکت و کارگران هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنتورسازی با مشکلات عدیده و بزرگی مواجه بود و مشکل کارگران بخش ناچیز این مشکلات است، گفت: بخش اعظمی از مشکلات شرکت کنتورسازی مربوط به بدهی‌هایی است که بالغ بر ۹۰۰میلیارد تومان بوده که بانک‌ها، بیمه و اشخاص مختلف از این شرکت طلبکار هستند.

این مسئول بیان کرد: باید یک برنامه ریزی جدی صورت بگیرد تا بانک‌ها همکاری لازم را برای بخشودگی جرایم داشته باشند و در یک بازده زمانی مشخص اصل بدهی‌ها پرداخت شود تا بتوان شرکت کنتور سازی را سر پا نگه داشت.

وی افزود: دقت کارگران در تولید و مرغوبیت مواد اولیه در کیفیت تولید تاثیر بسزایی دارد و باعث چرخه تولید این شرکت می‌شود.

عسگری ادامه داد: طبق گفته کارشناسان در گذشته یک سری از محصولات شرکت کنتورسازی به دلیل عدم مرغوبیت مواد اولیه، کیفیت کالای تولید شده پایین آمد که این مسئله باعث مرجوعیت کالای تولید شده به شرکت کنتورسازی شده بود.

وی عنوان کرد: با همکاری قوه قضائیه تلاش شده است اموال این شرکت را که بابت بدهی توسط طلبکاران توقیف شده بود را آزاد کنیم وبه فروش برسانیم تا بتوان بخشی از مطالبات کارگری وطلبکاران را کم کرده وچرخه تولید شرکت کنتورسازی ادامه پیدا کند.

فرماندار شهرستان البرز در پایان تصریح کرد: قراردادی با اتاق اصناف کشور بسته شده است که بتوان صندوق‌های فروشگاهی را به تولید رساند و با راه اندازی خط تولید صندوق‌‎های فروشگاهی بخش اعظمی از مشکلات شرکت کنتور سازی را حل کرد.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

احمد / ۲۹ فرو ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

وضعیت این شرکت که خیلی وقته خرابه. امیدوارم واقعا مشکلاتشون حل بشه
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان