۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین حق طلبی از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله باریک بین/ در انتخابات به وعده‌های دروغین رأی ندهید
کد خبر: ۲۴۰۵۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۵ ساعت: ۱۷:۳۹ ↗ لینک کوتاه

در خطبه‌های نمازجمعه استان قزوین مطرح شد

حق طلبی از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله باریک بین/ در انتخابات به وعده‌های دروغین رأی ندهید

در خطبه‌های نمازجمعه استان قزوین مطرح شد که؛ به شعارها رأی ندهید؛ مردم باید به لیاقت‌ها رأی بدهند؛ امروز هم عده‌ای شعار می‌دهند شعار باید سوز انقلابی، تعهد و ولایتمداری داشته باشد و درد مردم را بفهمند و به فکر جیب خود و مقام و منصب نباشند.

 حق طلبی از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله باریک بین/ در انتخابات به وعده‌های دروغین رأی ندهید
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: منافقان در زمان گذشته همان گونه که با رهبران خود یعنی پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین (ع) مخالفت می‌کردند، امروز هم هدف اصلی آن‌ها ایستادگی در برابر رهبر انقلاب است.

امام جمعه قزوین افزود: چه بسا که منافقان ولی فقیه را غلیظ تر از دیگران به زبان می‌آورند اما در محافل خاص خود طور دیگر رفتار می‌کنند و در امورات مختلف جامعه سنگ اندازی کرده و به فکر منافع دنیایی هستند.

وی بیان کرد: منافقان نسبت به مومنان استکبار می‌ورزند و نسبت به دشمنان اسلام ذلت پذیر و خاضع هستند؛ زیرا عزت را از مستکبرین طلب می‌کنند.

امام جمعه قزوین افزود: منافقان در مقابل رهبر و توده‌های مردم احساس خودبرتربینی دارند؛ اما در مقابل آمریکا و قدرت مداران بین المللی خشوع دارند و تسلیم هستند.

عابدینی گفت: اگر یک موشکی با یک پایگاه هوایی سوریه برخورد می‌کند منافقان آن را سوژه قرار داده و می‌گویند اگر طبق خواسته مستکبران در آینده رای ندهیم و مطابق میل آن‌ها رفتار نکنیم، این جنگ بر سر ملت ما آوار می‌شود.

امام جمعه قزوین اذعان داشت: کسانی که دروغ می‌گویند، خداوند به واسطه زبان‌هایشان آن‌ها را رسوا و زمین گیر می‌کند؛ زمانی بود که یک فرد به صراحت می‌گفت من به هیچ عنوان در انتخابات شرکت نمی‌کنم و کسی را هم معرفی نمی‌کنم زیرا رهبر این طور به من توصیه کرده است.

وی ادامه داد: اما می‌بینیم هم خودش ثبت نام کرده و هم نفر معرفی می‌کند و معلوم می‌شود؛ یقین بدانید خداوند او را به دست خودش ضایع خواهد کرد.

عابدینی بیان کرد: گاهی هم عده‌ای می‌گویند از رکود خارج شدیم اما پس از مدتی با انکار سخنان خود مطرح می‌کنند که در رکود به سر می‌بریم یا در می‌گویند صد روزه مشکلات کشور را حل می‌کنیم اما بعد همین حرف خود را منکر می‌شود؛ این موارد نمونه‌ای از دروغ هایی است که به توده‌های مردم گفته می‌شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند می‌فرماید؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوای الهی را به دست آورید، اظهار کرد: رسیدن به درجه ایمان، دعوتنامه کسب تقوا برای هر مومنی است.

وی با اشاره به ماه‌های رجب، شعبان و رمضان که فرصتی برای استغفار و بهار معنویت است، افزود: مؤمنان نباید از بخشش الهی مایوس باشند چراکه خداوند غفور است و آمرزش خود را شامل حال توبه کنندگان می‌کند.

آیت الله باریک بین نخستین بار فتنه "باند قدرت و ثروت" را آشکار کرد

عابدینی در ادامه گفت: اولین طعمه‌های گناهان انسان، خود اوست و اگر استعفار و توبه کند شیرینی بخشش خداوند را خواهد چشید و رحمت الهی بر جانش وزیدن می‌گیرد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: امام باقر(ع) می‌فرماید؛ کسانی که استغفار می‌کنند اما به گناه خود ادامه می‌دهند از مسخره‌کنندگان هستند.

وی تصریح کرد: منافقان اهل توبه نیستند و هیچ انگیزه‌ای برای انقلاب درونی و بازگشتن به راه راست ندارند چراکه خداوند در سوره منافقون درباره این گروه می‌فرماید؛ بیایید تا پیغمبر برای شما از خداوند طلب مغفرت کند چراکه بیشترین بدی را به پیامبر و رهبر خود روا کردید.

امام جمعه قزوین افزود: نباید فریب آدم‌های دنیا طلب از هیچ جناح و جریانی را خورد زیرا هیچکدام پاسخگوی گناهان ما نخواهند بود بلکه باید در همه شرایط حامی خداوند بود.

وی در ادامه ضمن تسلیت رحلت آیت الله باریک بین ابراز کرد: این عالم انقلابی و مجاهد اولین کسی بود که برخوردی جدی و تند با باند فاسق، نفوذی و تشنه قدرت داشت و مرز فتنه را برای آن‌ها امضا کرد که از برگ های افتخار زندگی سیاسی ایشان بود.

عابدینی اضافه کرد: آیت الله باریک بین در دوران خفقان قبل از انقلاب، حوزه‌های علمیه قزوین را زنده کرد و مردم را با اندیشه امام و انقلاب آشنا کرد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: مراسم معنوی اعتکاف پرشورتر از هر سال دیگر در استان برگزار شد و این مراسم فرصتی برای رسیدن به تقوا و رسیدن به خداوند است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد: نیروهای ارتش قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با افتخار امتحان خود را پس دادند و امروز هم در دفاع از کشور و مستضعفان جهان از جمله عراق و سوریه جوانمردانه ایستادگی می‌کنند.

عابدینی در پایان افزود: مردم بحرین، یمن و فلسطین با تکیه بر نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی و موشک‌های ما و پایداری جبهه دین و مقاومت ایستادگی می‌کنند.

وضعیت سابق افراد ملاک نیست

حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت آبیک در خطبه‌های نماز جمعه شهر آبیک که در مسجد ولیعصر(عج) برگزار شد، به حمله آمریکا به سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: اردو‌کشی‌های آمریکا در منطقه و جهان بعد از به روی کار آمدن ترامپ بسیار زیاد بود.

وی افزود: امروز باید هوشیار باشیم، غربی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند به هرکجا که دلشان خواست موشک شلیک کنند؛ اما نمی‌توانند به مرزهای کشورمان نگاه جنگ طلبانه داشته باشند.

این خطیب نمازجمعه با اشاره به آغاز ثبت‌نام افراد در انتخابات سورای شهر و روستا و نیز انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: برای حضور هوشمندانه در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا باید خودمان را آماده کنیم.

وی متذکر شد: بحث ثبت‌نام برای ریاست جمهوری بسیار نابسامان است؛ فردی که حتی ۴ کلاس بیشتر سواد ندارد برای ثبت‌نام می‌آید؛ مسئولین باید درباره این قوانین تجدید نظر کنند.

امام جمعه موقت آبیک تصریح کرد: انتخابات امتحان بسیار بزرگی است بعضی‌ها که نباید می‌آمدند، آمدند و خودشلن را زیر سوال بردند.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های انتخاب ریاست جمهوری ولایتمداری است؛ عده‌ای دم از ولایتمداری و شهدا می‌زنند و در عمل طور دیگری رفتار می‌کنند. چه در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری باید چشم و گوشمان را باز کنیم.

رمضانی با تأکید بر اینکه وضعیت سابق افراد ملاک نیست وضعیت فعلی افراد باید مدنظر باشد، مطرح کرد: عده‌ای به راحتی ولایتمداری خود را زیرسوال می‌برند.

وی با اشاره به اینکه رأی مردم آینده کشور را رقم می‌زند، اظهار داشت: مردم باید انتخابات مراقب و بسیار هوشیار باشند. انتخاب‌های ما انتخاب‌های درستی باشد باید افرادی را انتخاب کنیم که به فکر مردم باشند و نه به فکر جیب خود.

به شعارها رأی ندهید

امام جمعه موقت آبیک با بیان اینکه افراد اصلح باید انتخاب شوند، عنوان کرد: به شعارها رأی ندهید؛ مردم باید به لیاقت‌ها رأی بدهند؛ امروز هم عده‌ای شعار می‌دهند شعار باید سوز انقلابی، تعهد و ولایتمداری داشته باشد و درد مردم را بفهمند و به فکر جیب خود و مقام و منصب نباشند.

رمضانی در پایان افزود: فداکاری‌های ارتش برای هیچ کس پوشیده نیست. عده‌ای خواب نابودی ارتش را می‌دیدند ولی امام راحل به عنوان بنیانگذار انقلاب مقابل آنها ایستادگی کردند و گفتند باید ارتش باقی بماند.

دشمن از ایمان جوانان ما هراس دارد
حجت الاسلام زرینه امام جمعه شهر بوئین زهرا در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه به بحث جوانان و اعتکاف پرداخت و گفت: دشمن از ایمان جوانان ما ترس دارد، جوانانی که با شور و شوق در اعتکاف حضور یافته اند. جوانان ولایی، ارزشی و بسیجی مثل بمب اتمی در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی اذعان کرد: مردم در انتخاب خود دقت کنند، رئیس جمهور باید براساس معیارهای مدنظر امام راحل و رهبری معظم انتخاب شود.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به عدم اجرای مناسب اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی، مدیرانی دلسوز و جهادی نیازمند است.

کسی را که در تراز انقلاب است، انتخاب کنید
حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه استان در خطبه نماز جمعه این هفته شهر اقبالیه با اشاره به ارتحال عالم ربانی آیت الله باریک بین عنوان کرد: آیت الله باریک بین از عالمانی بود که ویژگی‌های خاصی داشت از ویژگی‌های شاخص آن بزرگوار می‌توان به ساده زیست بودنش اشاره کرد دلیل آن هم وصیت نامه ای است که از ایشان برجا مانده است.

وی با اشاره به خدمت 30 ساله آیت الله باریک بین اضافه کرد: ایشان انقلابی بود، هم به امام معتقد بود و هم به مقام معظم رهبری و حتی تا آخرین لحظه هم به تقویت انقلاب تاکید داشت فقدان این عالم ضایعه ای برای ماست.

امام جمعه موقت این هفته اقبالیه با اشاره به روز ارتش گفت: بعد از پیروزی انقلاب خیلی‌ها سعی می کردند ارتش را منحل کنند امام با نگاه الهی در مقابل این توطئه ایستادند و نگذاشتند ارتش منحل شود.

وی افزود: ارتشی‌ها خوب عمل کردند؛ یکی از سازمان‌هایی که شاه به آن اعتقاد داشت همین ارتش بود ولی ارتش صف خود را از شاه جدا کرد و به مردم پیوست بعد از پیروزی انقلاب در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف حضور داشت.

معبودی با اشاره به دو انتخابات پیش رو عنوان کرد: حضور در انتخابات علاوه بر اینکه یک تکلیف شرعی است فواید زیادی دارد؛ یک مورد آن این است که بار حضور در انتخابات دشمن را ناامید می‌کنیم چون دشمن امیدش این است که حتی یک نفر کمتر در انتخابات شرکت کند.

وی تاکید کرد: ما نباید اجازه بدهیم دشمن شاد شود، ما در دنیا دشمنان قسم خورده ای داریم که به هیچ چیز پایبند نیستند، حضور شما در انتخابات باعث ناامیدی دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان اضافه کرد: رأی شما نظام را قوی و قدرتمند می کند، اگر امروز ذلیل باشیم ما را حساب نمی‌کنند. در کشور مشکلات داریم ولی کشور مال خودمان است امنیت داریم، آسایش داریم ما اگر حضور پیدا کنیم به اقتدار کشور کمک کردیم و عدم حضور ما یعنی تضعیف کشور.

وی با اشاره به نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی این مسئولیت ها را به عنوان طعمه نبینند، با دید مسئولیت نگاه کنند و وقتی رأی مردم را کسب کردند همه تمرکزشان بر روی حل مشکلات مردم باشد.

امام جمعه موقت اقبالیه افزود: ما هر رأیی که می دهیم در مقابل آن مسئولیم به شایستگی افراد توجه کنید و اگر فرد مورد نظر لیاقت و شایستگی داشت به او رأی بدهید. یک رأی شما باعث می شود یک فرد ناصالح روی کار بیاید و کلی فساد ایجاد کند به کسانی رأی بدهیم که اعتقاد واقعی به نظام داشته باشند.

وی در پایان گفت: مشکل ما دو گروهند، آنها که غربگرا هستند، آنهایی که منحرف هستند و در ظاهر شعار می‌دهند ولی افکار انحرافی دارند؛ مردم گول ظاهرشان را نخورند و کسی را که در تراز انقلاب هست انتخاب کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان