۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین ساخت سریال تاریخی «خیبر» در مصر
کد خبر: ۲۴۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

به سفارش قطری‌ها صورت می‌گیرد

ساخت سریال تاریخی «خیبر» در مصر

سریال تاریخی «خیبر» به سفارش قطری‌ها با حضور بازیگران مشهور عرب در مصر، اردن و مراکش ساخته می‌شود.

ساخت سریال تاریخی «خیبر» در مصر
به گزارش صبح قزوین به نقل از پایگاه خبری السینما، چند روزی است که فیلمبرداری سریال تاریخی جدید با عنوان «خیبر» به کارگردانی «محمد عزیزیه» در مصر آغاز شده است.
بنابر این گزارش، تاکنون تصاویر برخی درگیری‌ها و همچنین برخی قصرها و قلعه‌ها با حضور بازیگران مشهور عرب فیلمبرداری شده است.
سریال تاریخی «خیبر» که پیش از این قرار بود برای رمضان 2012 ساخته شود دارنده طرحی نوشته «هاشم السید» است و سناریوی آن را «یسری الجندی» نوشته است.
این سریال توسط شرکت «ایکومدیا» برای رمضان سال 2013 در حال ساخت است و در آن بازیگران مشهوری چون ایمن زیدان، پیر داغر، حلیل مرسی، سامح الصریطی، احمد ماهر و وسام البریحی بازی می‌کنند.
در سریال قطری «خیبر» که قرار است علاوه بر مصر در اردن و مراکش فیلمبرداری داشته باشد، بازیگرانی از اردن، مصر، سوریه، فلسطین، عراق و قطر حاضر هستند.
پیش از این داستان این سریال عبارت بود از: داستان یهودیان مدینه منوره و اقدامات آنها برای تفرقه بین مسلمانان در صدر اسلام که نهایتا منجر به جنگ خیبر می‌شود.
اما هم‌اکنون در داستان آن آمده است: این سریال بر حیات اجتماعی، اقتصادی و دینی یهودیان شبه جزیره و خروج آنها از این منطقه و داستان پیمان‌های آنها با قبایل مجاور خود و جنگ‌های مابین آنها تمرکز دارد و خصوصیات یهودیان و صفات و چگونگی شکل‌گیری دوستی و دشمنی در بین آنها را به تصویر می‌کشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان