۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین ایده اصلی دولت یازدهم برای حل مشکلات اقتصادی تعامل با غرب است
کد خبر: ۲۳۸۸۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۶ ساعت: ۱۰:۲۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

ایده اصلی دولت یازدهم برای حل مشکلات اقتصادی تعامل با غرب است

سراج تاکید کرد: تنها راه باقی مانده برای مقابله با جنگ اقتصادی و حل مشکلات، بازگشت به ساخت درون و اقتصاد مقاومتی است که دولت یازدهم عملا نشان داده اهتمام جدی به این مسئله ندارد چرا که ایده مرکزی آن توسعه وابسته است که هیچ قرابتی با موضوع اقتصاد مقاومتی ندارد.

ایده اصلی دولت یازدهم برای حل مشکلات اقتصادی تعامل با غرب است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،رضا سراج  با اشاره به شعار سال تعیین شده  توسط مقام معظم رهبری با عنوان " اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" با بیان اینکه نامگذاری امسال ناظر بر راهبری نظام در یک منظومه کلان است، گفت: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب برای مقابله با جنگ اقتصادی، با انتخاب عناوین سال تلاش می کنند نظام اقتصادی کشور را به سمت مقاوم سازی و استحکام ساخت داخلی سوق دهند.

تکرار عنوان سال نشان می دهد عملکرد دولت در اقتصاد مقاومتی رضایت بخش نبوده است

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: تکرار عنوان سال یعنی "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" در سال گذشته و "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" برای امسال نشان می دهد عملکرد قوه مجریه در حوزه اقتصاد مقاومتی رضایت بخش نبوده و دولت در این زمینه نمره  قابل قبولی نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت می تواند در اجرای اقتصاد مقاومتی موفق شود یا خیر، تشریح کرد: ایده اصلی و مرکزی روحانی برای حل مشکلات اقتصادی، تعامل با غرب و جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران بود که برای این منظور نظام و رهبری به دولت وی اجازه دادند تا مذاکرات با غرب و آمریکا بر سر موضوع هسته ای صورت گیرد.

سراج ادامه داد: دولت یازدهم اجازه پیدا کرد تا از مزیت های راهبردی در جهت مذاکره و رفع تحریم ها استفاده کند و شاهد بودیم که دولت روحانی و دستگاه دیپلماسی وی، سخاوتمندانه مزیت های راهبردی ایران را به طرف آمریکایی دادند اما هیچ ستانده ای برای مردم ایران نگرفتند.

تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی بازگشت به ساخت درون است/ دولت یازدهم نشان داده اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی ندارد

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: نه تنها تحریم ها علیه ایران رفع نشد بلکه امکان سرمایه گذاری خارجی نیز در ایران فراهم نشد.

سراج با تاکید بر اینکه ایده اصلی دولت روحانی برای حل مشکلات اقتصادی با شکست مواجه شده است، خاطرنشان کرد: تنها راه باقی مانده برای مقابله با جنگ اقتصادی و حل مشکلات، بازگشت به ساخت درون و اقتصاد مقاومتی است که دولت یازدهم عملا نشان داده اهتمام جدی به این مسئله ندارد چرا که ایده مرکزی آن توسعه وابسته است که هیچ قرابتی با موضوع اقتصاد مقاومتی ندارد.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان