۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین توزیع ۲۵ هزار اصله نهال غیرمثمر در قزوین
کد خبر: ۲۳۴۶۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۱:۳۸ ↗ لینک کوتاه

در هفته منابع طبیعی انجام می‌شود؛

توزیع ۲۵ هزار اصله نهال غیرمثمر در قزوین

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین از توزیع ۲۵ هزار اصله نهال غیرمثمر همزمان با هفته منابع طبیعی در قزوین خبر داد.

توزیع ۲۵ هزار اصله نهال غیرمثمر در قزوین
فرهاد صفاری مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اهم برنامه‌های سازمان در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار کرد: ۱۵ اسفند و روز درختکاری فرصتی است برای بیان دوباره اهمیت وجود درختان تا علاوه بر ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ آن، اقدامات عملی انجام شده را به عموم شهروندان اطلاع دهیم.

وی با اشاره به پشتوانه تاریخی درختکاری در ایران افزود: باتوجه به اینکه درختان ریه‌های تنفسی شهر به شمار می‌آیند و فقدان آنها اثرات زیانبار زیست محیطی را به همراه دارد، اهمیت حفظ و توسعه فضای سبز ملموس‌تر می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این سازمان همه‌ساله برنامه‌های متنوعی درباره موضوع توسعه و نگهداری فضای سبز اجرا می‌کند که مشارکت و هم‌یاری همه شهروندان و دوستداران فضای سبز در این راه، بسیار ارزشمند و ماندگار است.

احداث 6 بوستان در قزوین
وی با اشاره به توزیع ۲۵ هزار اصله نهال غیرمثمر در هفته درختکاری بیان کرد: این کار از طریق نواحی شهرداری به منظور تشویق شهروندان به کاشت و نگهداری درخت انجام می‌شود همچنین پیوست آموزشی برای غرص صحیح و اصولی نهال‌های اهدایی به شهروندان ارائه می‌شود.

صفاری در ادامه گفت: برگزاری جشن بزرگداشت درخت با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان از دیگر برنامه‌های این هفته است که می‌تواند سرآغازی برای حضور مردم به منظور نقش‌آفرینی در سرسبزی و طراوت شهر بوده و هم تاکیدی بر اهمیت درختان در زندگی شهری باشد.

وی خاطرنشان کرد: ادامه طرح واکاری یا کاشت مجدد نهال در بسترهای خالی فضای سبز دیگر برنامه سازمان است که از ماه گذشته آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت که با اجرای این طرح، معابر بسیاری در سطح شهر تحت پوشش درختکاری قرار می‌گیرند.

مدیر روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین عنوان کرد: اجرای طرح گلکاری بهاره در بسترهای فصلی با اولویت معابر اصلی شهر و کاشت گل‌های لاله و نرگس در دو بوستان ملاخلیلا و مشاهیر در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به احداث ۴ بوستان خانواده، آفتاب، سلام و ریحانه در قزوین تصریح کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد سیر سعودی در روند افزایشی تعداد بوستان‌ها در قزوین بودیم، هم‌اکنون نیز عملیات احداث و تکمیل دو بوستان در محله عارف در دست اجرا قرار دارد.

صفاری در پایان بیان کرد: احداث این ۶ بوستان در کنار دیگر طر‌ح‌های توسعه‌ای فضای سبز پیرامون تقاطع‌های غیر همسطح و معابر شهر از جمله اقدامات شهرداری قزوین در سال ۹۵ می‌باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان