۲۹/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۵ جمعه

صبح قزوین مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جدی و ملی است
کد خبر: ۲۲۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جدی و ملی است

نشست کمیته حقوقی قضایی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با حضور اعضا این کمیته برگزار گردید.

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جدی و ملی است

به گزارش صبح قزوین به نقل از مسئول روابط عمومی دادگستری کل استان، اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین و رئیس کمیته حقوقی و قضائی شورای مبارزه با مواد مخدر دراین نشست گفت: موضوع مواد مخدر معضل جدی برای جامعه ما محسوب می شود، اگرچه استان قزوین در مبارزه با این پدیده شوم توفیقات خوبی از جمله کشفیات و اعدام 18 نفر از قاچاقچیان عمده مواد مخدر از ابتدای امسال را داشته است اما به نظر می رسد ضمن اجرای مبارزه مقابله ای و برخورد جدی مانند گذشته باید عزم جدی و ملی جهت مبارزه همه جانبه با رویکردپیشگیرانه را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: مبارزه قاطع و پیشگیرانه با موضوع مواد مخدر نیازمند هماهنگی و مساعدت همه مسئولین است که امیدواریم حرکت جدی و رو به جلو در این زمینه متفاوت با گذشته را شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: سازمانهای مرتبط از باب تکالیف ذاتی خود می بایست در این حوزه یاری گر باشند.

صادقی در خصوص کمپهای ترک اعتیاد تصریح نمود: با توجه به فحوای مجموع مقررات به این نتیجه دست خواهیم یافت که کمپهای نگهداری معتادین نیازمند تقویت بوده و همه سازمانها باید در تامین امکانات لازم و حمایتی در این زمینه مساعدت نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بااشاره به طرح جمع آوری معتادین از سطح شهر گفت:در اسفند ماه و قبل از ورود به سال جدید طرح جامعی برای کل استان جهت جمع آوری معتادین متجاهر، کارتن خواب و بی خانمان با مجور مقامات قضایی اجرا خواهد شد.

محسن کرمی معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن اشاره به ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: اجرای این ماده با مشکلات مالی و تجهیزاتی روبرو بوده که سبب بلاتکلیفی جمع کثیری از معتادین مشمول این ماده گردیده است.

یاوری دادستان عمومی و انقلاب آبیک نیز در ادامه اظهار داشت: در خصوص اجرای ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر به نتیجه مناسبی دست نیافته ایم اما با برنامه ریزیهای بعمل آمده مقرر شد معتادین شهرستان آبیک جمع آوری شده و تحویل کمپهای مجاز شوند که طی مدت کوتاهی با اجرای این طرح ظاهر شهر عاری از وجود معتادین شده است، همچنین در نتیجه اجرای این طرح سرقتهای خرد به شدت کاهش یافته است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان