۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین آمار اشتغال‌زایی رییس جمهور با واقعیت‌های جامعه مطابقت ندارد
کد خبر: ۲۲۳۹۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱۵ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

سفیر سابق ایران در مکزیک:

آمار اشتغال‌زایی رییس جمهور با واقعیت‌های جامعه مطابقت ندارد

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه کسی در دولت حق اعتراف به شکست در برجام را ندارد گفت: آمار اشتغال‌زایی رییس جمهور با واقعیت در جامعه مطابقت ندارد، چنین آماری از دستکاری ملاک‌های اشتغال به دست آمده است.

 آمار اشتغال‌زایی رییس جمهور با واقعیت‌های جامعه مطابقت ندارد
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه گفتگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور با مردم یک سخنرانی انتخاباتی بود، اظهار کرد: طبق این سخنرانی باید بگوییم هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد درحالی که آمارهای ارائه شده توسط دولت همانند اشتغال، واقعی نیست.

وی افزود: چنین آماری از دستکاری ملاک‌های اشتغال به دست آمده برای مثال دولت اگر فردی حتی یک ساعت در هفته کار کند را شاغل می‌داند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه دولت در مورد فیش‌های نجومی فقط به دریافت اضافه برداشت‌ها اکتفا کرده است، تصریح کرد: در شرایطی که معضلات اجتماعی از کارتن خواب به قبرخواب رسیده‌ است، دریافت حقوق‌های نجومی فقط یک خلاف ساده نیست بلکه جنایت است.

کارشناس مسائل استراتژیک عنوان کرد: اگر مازاد حقوقی که به رییس بانک ملت و دو معاون او پرداخت شد صرف کارتن خواب‌ها می‌کردند می‌توانستند چند گرمخانه راه اندازی کنند.

قدیری ابیانه اذعان کرد: آقای روحانی همواره به شادی مردم تاکید و آن را ضرورت جامعه می‌داند اما با برنامه‌های شادی همچون دورهمی مخالفت می‌کند زیرا ممکن است گاهی سیاست‌ها و مدیران دولت مورد نقد قرار گیرند.

وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم اگر بخواهیم مردم را بخندانیم کافی است ادعاهای دولت را در کنار عملکردهای او مطرح کنیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان کرد: وقتی صحبت‌های رییس جمهور درمورد حقوق شهروندی و احترام به مردم و حتی منتقدین را می‌شنویم و اهانت‌های ایشان به عنوان شخص دوم کشور به منتقدان را می‌بینیم از هر طنزی طنزتر است.

کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: دولت اگر شادی مردم را می‌خواهد لازم نیست در شهرهای مختلف کنسرت راه بیندازد بلکه باید شرایط ازدواج و اشتغال جوانان را فراهم کند.

قدیری ابیانه در ادامه گفت: اما ظاهرا این شادی و رفاه مختص فرزندان دارندگان فیش‌های نجومی است و این درحالی است که دولت یازدهم دم از حقوق شهروندی و آزادی بیان می‌زند.

کسی در دولت حق اعتراف به شکست برجام را ندارد

وی افزود: کنسرت و اردوهای مختلط را به دانشگاه‌ها وارد کردند اما از سخنرانی‌های روشنگرانه با موضوع فتنه در مراکز علمی جلوگیری می‌کنند و یا پوسترهای دانشجویی معترض به برجام با عنوان ” برجام نافرجام” را جمع‌آوری کرده و می‌گویند نباید برجام را مورد نقد قرار دهید.

کارشناس مسائل استراتژیک ابراز کرد: ظاهرا همه موظف به تعریف و تمجید از برجام و امتیازات یک طرفه‌ای که به آمریکایی‌ها داده شده، هستیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان کرد: با وجود اینکه دولت روز اجرای برجام را روز پایان تحریم‌ها نامیده بود اما هنوز تحریم‌های بانکی برقرار است به طوری که حتی نمی‌توانند پول کارمندان سفارتخانه‌های خود را حواله کنند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه کسی در دولت حق اعتراف به شکست در برجام را ندارد، افزود: وقتی آقای صالحی و آقای ظریف به شکست در برجام و اشتباه خود در اعتماد به آمریکا اعتراف می‌کنند مورد مواخذه از سوی رییس جمهور قرار می‌گیرند که چرا حقایق را بیان می‎کنند.

وی در پایان عنوان کرد: رییس جمهور می‌گوید تلاش می‌کند تا ۳۰ میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص دهد در حالی که اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان و یارانه‌ای که به ۳۰ درصد از ثروتمندان جامعه پرداخت می‌شود مبلغی بسیار بالاتر و نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان است.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان