۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین بیش از ۳۷ ميليارد ريال اعتبارات دولتي در مسكن مهر هزينه شده است
کد خبر: ۲۲۲۳۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون اداره کل بهزیستی قزوین:

بیش از ۳۷ ميليارد ريال اعتبارات دولتي در مسكن مهر هزينه شده است

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قزوین گفت: از سال ۸۹ تاكنون ۳۷ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال اعتبارات دولتي در مسكن مهر جامعه هدف این اداره کل هزينه شده است.

بیش از ۳۷ ميليارد ريال اعتبارات دولتي در مسكن مهر هزينه شده است
به گزارش صبح قزوین، علیرضا وارثی معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قزوین با اعلام این مطلب افزود: از اين مبلغ 9 ميليارد ريال در سال 89، 12 ميليارد ريال در سال 90، بيش از 6 ميليارد ريال در سال گذشته و 10 ميليارد ريال در سال جاري بوده است.
وارثی با بیان اینکه در تامین مسکن معلولان و مددجویان هفت هزار و 500 نفر فاقد مسکن شناسایی شده است، ابراز داشت: از این آمار سه هزار و 284 نفر در قالب مسکن‌های خودمالک، تعاونی مددجویان و تفاهم‌نامه سه جانبه صاحب واحدهای مسکونی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون مهمترین سياست اداره كل یاد شده تكميل پروژه‌هاي مسكن مهر و تحويل آنان به جامعه هدف است و سپس اجراي سياست‌هاي جديد دولت يازدهم در حوزه مسكن است.
این مسئول با بیان اینکه زمين مسكن مهر برای جامعه هدف بهزیستی و عوارض شهرداري و انشعابات آب، برق و گاز در ساخت آن رايگان بوده است، عنوان کرد: وام ساخت این مسکن براساس نوع ساخت و توجه به مناطق موردنظر مختلف بوده است.
معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قزوین اضافه کرد: شهرهايي كه بيشتر از 25 هزار نفر جمعيت داشتند وام‌هاي بيشتر از 12 ميليون تومان و شهرهاي پایین‌تر از جمعيت 25 هزار نفر كمتر از اين مبلغ به آنان داده شده است.
وارثی با بیان اینکه سهم آورده مددجويان در ساخت مسكن مهر بين 12 تا 18 ميليون تومان بوده است، اظهار داشت: خیران تاكنون 10 تا 20 درصد به سهم آورده این نيازمندان كمك كردند.
این مسئول با اشاره به اینکه مهم‌ترين مشكل در ساخت مسكن مهر مددجويان بهزيستي تامين سهم آورده آنان است كه برای رفع این مشکل نقش خيران بسیار موثر است، بیان کرد: صاحبان صنايع كه توان مالي خوبی دارند و خیران علاقمند برای كمك به مددجويان نيازمند می‌توانند به اداره كل بهزيستي مراجعه و كمك‌هاي نقدي خود را به آنان اهدا كنند.
معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قزوین ابراز داشت: این اداره كل در بخش مسكن به جامعه هدف اين اداره كل در وديعه، تعميرات، خريد و ساخت نیز كمك‌های مطلوبی مي‌كند تا آنان به هر نحوی صاحب خانه شوند.
وی با بیان اینکه معاونت مشاركت‌هاي مردمي و موسسه‌هاي غيردولتي و اشتغال شامل 5 دفتر است، یادآور شد: مشاركت‌هاي مردمي و داوطلبان، توسعه و نظارت بر مراكز و موسسه‌هاي غيردولتي، ستاد ازدواج و تامين جهيزيه مددجويان، كارآفريني و اشتغال و ستاد تامين مسكن معلولين و مددجويان از جمله اين دفترها است.
منبع: روابط عمومی بهزیستی استان قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان