۲۰/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ چهارشنبه

صبح قزوین بررسی طرح آموزش مهارت های اساسی زندگی مشترک قبل از ازدواج
کد خبر: ۲۱۹۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در معاونت اجتماعی دادگستری استان قزوین صورت گرفت:

بررسی طرح آموزش مهارت های اساسی زندگی مشترک قبل از ازدواج

نشست کارشناسی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین با حضور کارشناسان فرهنگی و اجتماعی سازمان های عضو برگزار گردید.

بررسی طرح آموزش مهارت های اساسی زندگی مشترک قبل از ازدواج
به گزارش صبح قزوین به نقل از مسئول روابط عمومی دادگستری کل استان، مجید اکبرپور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان قزوین در ابتدای این نشست گفت: با توجه به اینکه ازدواج و مسائل پیرامون آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همچنین پدیده طلاق امروزه روند رو به رشدی را دارد این امر مسئولین را بر آن داشته تا راهکارهایی را برای برون رفت از این بحران بیاندیشند.
وی افزود: آمارها حاکی از آنست که 60 درصد طلاقها در سالهای نخستین زندگی مشترک رخ می دهد که در سال 1390 بیشترین طلاق در زنان بین 29-25 ساله و در مردان بین 24-20 ساله بوده است که جهت گذر و خروج از این مسئله نیازمند انجام کار کارشناسی است.
اکبرپور تصریح نمود: چگونه انتظار داریم زوجین بدون کسب مهارتها لازم زندگی مشترک خوبی را داشته باشند بنابراین در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان طرح آموزش مهارتهای اساسی زندگی مشترک به زوجین قبل از ازدواج، صدور گواهینامه و الزام دفاتر ازدواج به دریافت آن به هنگام ثبت واقعه ازدواج را مطرح نموده است.
وی بیان داشت: ورود به دنیای تاهل تکلیف و مسئولیتهایی را برای فرد به همراه دارد که اگر به درستی ایفا نشود معضلاتی را برای زوجین و جامعه ایجاد خواهد کرد.
اکبرپور با اشاره به اهمیت و بازدهی مناسب آموزشهای قبل از ازدواج افزود: در یک بررسی بعمل آمده در خصوص نیازهای آموزش قبل از ازدواج مشخص شد 31 درصد زوجینی که قبل از ازدواج آموزشهای لازم را دیده اند کمتر در معرض شکست قرار می گیرند.
معاون قضایی دادگستری کل استان قزوین به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: کاهش میزان ورودی پرونده های طلاق، کاهش ورودی روزافزون نرخ رشد طلاق، هدفمند کردن جریان زندگی مشترک، تحکیم بنیان خانواده با شیوه های علمی و عملی و مواردی از این دست از اهداف مهم طرح پیشنهادی می باشد.
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان