۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین مراسم تجلیل از امام جماعت مسجد ولایت برگزار شد
کد خبر: ۲۱۸۹۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با حضور آیت الله باریک بین؛

مراسم تجلیل از امام جماعت مسجد ولایت برگزار شد

مراسم تجلیل از حجت الاسلام میرفتاحی، قدیمی ترین امام جماعت مسجد ولایت، با حضور مسئولین در قزوین برگزار شد.

مراسم تجلیل از امام جماعت مسجد ولایت برگزار شد
به گزارش صبح قزوین، مراسم تجلیل و تقدیر از سه دهه خدمت صادقانه حجت الاسلام میرفتاحی قدیمی ترین امام جماعت مسجد ولایت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، استاندار و جمعی از مسئولین، ائمه جماعات مساجد استان در این مسجد برگزار شد.
در این مراسم آیت الله باریک بین ضمن قدردانی از حضور مردم ولایتمدار استان در راهپیمایی 22 بهمن گفت: روزهای بزرگ و مبارکی در این ماه وجود داشت که خوشبختانه ملت فهیم و با بصیرت ما در این 35 سال با اقتدار و قدرت با انواع توطئه ها و نقشه های آنان ایستادگی نموده و با عزت در برابر تمام بدخواهان ایستادگی کردند.
نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه قزوین به جایگاه مساجد در کشور و در استان پرداخت و اظهار داشت: بعد از انتصاب استاندار بومی شهر قزوین که خود دارای تجارب ارزشمندی در زمینه احیای مساجد در استان است گام های خوبی برداشته شده که جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: باید خانواده ها، نوجوانان و جوانان را به اقامه نماز اول وقت در مساجد همراه با جماعت که در برابر هجمه فرهنگی دشمنان تاثیرگزار است، تشویق و ترغیب کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به اهمیت نماز اول وقت و اقامه نماز همراه با جماعت در مساجد بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) آن زمان 5 نوبت نماز همراه با جماعت اقامه می کردند که این سنت الهی رسول گرامی اسلام باید احیا شود و همه ما وظیفه داریم نمازهایمان را در مساجد و همراه با جماعت اقامه نماییم که ثواب فراوانی دربر خواهد داشت.
وی به فعالیت های صورت گرفته در مسجد ولایت اشاره و خاطرنشان کرد: با مدیریت و اعضای هیات امنای این مسجد و حضور موثر نوجوانان و جوانان در مسجد ولایت شاهد ثمرات ارزشمندی در استان شده ایم که باید دیگرمساجد استان نیز به مانند این مسجد فعالیت نمایند.
آیت الله باریک بین با قدردانی از حجت الاسلام میرفتاحی بیان داشت: حجت الاسلام میرفتاحی یکی از روحانیون فاضل و متدین شهر ما محسوب می شود که در این 30 سال به عنوان امام جماعت توانستند کلاس های تفسیر قرآن و اخلاق و احکام اسلامی را برگزار کنند و نمازگزاران و افراد زیادی از ایشان بهره گرفتند که جای تقدیر و تشکر دارد.
در ادامه حجت الاسلام سید فتاح میرفتاحی حضور موثر نسل نوجوان و جوان را در مساجد مهم دانست و گفت: با توجه به هجمه های فرهنگی از طرف دشمنان باید نوجوانان و جوانان بیشتر در مساجد حضور پیدا نمایند تا دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا نمایند.
حجت الاسلام موسی خانی قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان نیز ضمن قدردانی از 30 سال تلاش صادقانه حجت الاسلام میرفتاحی در این مسجد افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان طرحی در رابطه با تقدیر از علما و روحانیون استان که سال ها در مسجد استان اقامه نماز جماعت کردند در دست تهیه دارد که امیدواریم بتوانیم این روحانیون را در استان شناسایی کرده و از آنها نیز تجلیل به عمل بیاوریم.
در پایان با اهدای لوح و جوایزی از حجت الاسلام میرفتاحی تجلیل شد.
لازم به ذکر است حجت الاسلام محسن مطهری فرد به عنوان امام جماعت مسجد ولایت از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان منصوب شد.
انتهای پیام/7008/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان