۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۸۹ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسینه شدند
کد خبر: ۲۱۶۳۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۳ ساعت: ۱۳:۲۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا:

۱۸۹ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسینه شدند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: در طول مدت اجرای طرح واکسیناسیون گوسفند و بز علیه بیماری آبله که در بیش از ۹۰ واحد روستایی صورت گرفت، بیش از ۱۸۹ هزار راس گوسفند و بز واکسینه شدند.

۱۸۹ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسینه شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، دکتر مهدی مهرزاده، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا پیش از ظهر امروز در جلسه این اداره با اشاره به اتمام واکسیناسیون دام‌های سبک بوئین‌زهرا علیه بیماری آبله اظهار کرد: در طول مدت اجرای طرح واکسیناسیون گوسفند و بز علیه بیماری آبله در دامداری‌های صنعتی و روستایی که توسط اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی اداره دامپزشکی بوئین زهرا و بخش خصوصی، در بیش از 90 واحد روستایی صورت گرفت، بیش از 189 هزار راس گوسفند و بز واکسینه شد که حدود 11 درصد بیش از پیش‌بینی سالیانه تحقق داشته است.

مهرزاده در ادامه گفت: این بیماری از جمله بیماری‌های ویروسی و واگیردار دام است که در سنین پایین برای دام بسیار کشنده بوده و میزان واگیری در دام‌های حساس که واکسن دریافت نکرده باشند، به 70 درصد هم می‌رسد.

وی در مورد علائم این بیماری بیان کرد: از جمله علائم احتمالی وجود این بیماری در گله علائمی مانند تاول بر روی نقاط کم موی بدن دام مانند صورت و پستان، ضایعات و بثورات جلدی، سقط جنین و مرگ و میر بره‌ها و بزغاله‌های تازه به دنیا آمده می‌باشد.

این مسئول در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده علائم بیماری، سریعا مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گزارش نمایند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان