۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در ۳۶ مدرسه استان
کد خبر: ۲۱۶۲۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

​معاون مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش قزوین خبر داد:

برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در ۳۶ مدرسه استان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در ۳۶ مدرسه استان با مشارکت بسیج دانش‌آموزی خبر داد.

برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در ۳۶ مدرسه استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مرتضی سمیعی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان در آیین نمادین پدافند غیرعامل که صبح امروز(یکشنبه) در هنرستان شهید انصاری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی برای کسب آمادگی بیشتر در مقابل تهدیدات احتمالی است چراکه با افزایش میزان آمادگی به همان نسبت نیز توان دفاعی ما بیشتر می‌شود.
وی افزود: تهدیدات را نمی‌توان از بین برد که ممکن است به شکل ساختاری، طبیعی یا انسانی باشد اما نکته حائز اهمیت پیشگیری، آمادگی و انجام اقدامات به موقع برای جلوگیری یا مقابله با آنها است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آمادگی مقابله با تهدیدات را داشته باشیم.

نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازی پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است

سمیعی با تاکید به کار گرفتن توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد پدافند غیرعامل تصریح کرد: با توجه به نقش بسیار مهم آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل، برنامه‌های متعددی برای دانش‌آموزان و اولیای آنها در جهت افزایش آگاهی آنها نسبت به موضوع برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و جلسات هم اندیشی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این راستا است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان بیان کرد: آموزش و پرورش استان در هفته پدافند غیرعامل برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده که از جمله آن می‌توان به تهیه طرح‌های ابتکاری، همایش رابطین پدافند غیرعامل، مجموعه اقدامات در سطح مناطق و نواحی، تدوین شیوه نامه‌ها و اختصاص بخشی از دوره آموزشی مدرسان آموزش خانواده به این مبحث، تشکیل نمایشگاه با مضمون پدافندغیرعامل و نواختن زنگ پدافند غیرعامل در هنرستان شهید انصاری اشاره کرد.

برگزاری مسابقه تحلیل فرمایشات رهبری درخصوص مصونیت‌سازی کشور با مضمون پدافند غیرعامل
وی در ادامه اضافه کرد: برگزاری مسابقه تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مصونیت سازی کشور با مضمون پدافند غیرعامل، برگزاری مسابقه انشاء نویسی در بین دانش‌آموزان، برگزاری رزمایش در 36 مدرسه با مشارکت بسیج دانش‌آموزی، چاپ و توزیع بروشور با کارکردهای پدافند غیرعامل در سطح مدارس استان، چاپ عناوینی در راستای پدافند غیرعامل و توزیع در بین همکاران در جهت افزایش آگاهی و اطلاع رسانی از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی با اشاره به ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با پدافند غیرعامل گفت: مهم‌ترین نکته، آگاهی بخشی و انجام اقدامات پیشگیرانه است که مجموعه این اقدامات می‌تواند در فرهنگ‌سازی بحث پدافند غیرعامل در مدارس موثر باشد.
سمیعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط و تعامل اداره کل آموزش و پرورش استان با سایر نهادهای در ارتباط مستقیم با پدافند غیرعامل در استانداری و سایر دستگاه‌ها و نهادها همچون هلال احمر و آتش نشانی بسیار مناسب است و همواره تلاش شده تا آگاهی بخشی را به سطح مدارس و منطقه برده و از این مهم استفاده بهینه کنیم.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان