۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در قزوین تشکیل شده است
کد خبر: ۲۱۵۲۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۷ ساعت: ۱۷:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان:

انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در قزوین تشکیل شده است

مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان را از جمله اقدامات مهم انجام شده طی ۱۸ ماه گذشته برشمرد.

انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در قزوین تشکیل شده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، مهدی رمضانی مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های قزوین در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) اظهار کرد: استان قزوین در تعداد اعضای کتابخانه‌ها با همت و تلاش همکاران در کتابخانه‌های عمومی رشد خوبی داشته و به طور متوسط در هر 31 دقیقه یک نفر به اعضای کتابخانه‌های استان اضافه شده است.
وی افزود: میزان منابع کتابخانه‌های استان نیز رشد داشته به طوریکه در هر 4 دقیقه یک نسخه کتاب به تعداد منابع کتابخانه‌های استان افزوده می‌شود.
مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 94 تا مرداد ماه سال جاری تعداد کتابخانه‌های استان 25 درصد، تعداد اعضا 28 درصد و نسخه‌های کتاب 15 درصد و میزان امانت دهی کتاب 23 درصد رشد داشته است.
رمضانی با اشاره به اهمیت رویکرد تخصصی و عاطفی کتابداران استان در افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌ها تصریح کرد: همه تلاش و سیاستگذاری نهاد به خصوص در سال جاری معطوف به حضور اعضا در کتابخانه‌ها بوده و اینکه کتابخانه‌ها تبدیل به پاتوق فرهنگی شود که خوشبختانه کتابخانه‌های استان هم اکنون به این قابلیت رسیده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده بیان کرد: افتتاح تالار قلم، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی قرآن و حدیث، افتتاح بخش تخصصی نابینایان استان در کتابخانه شهدا، تولید کتاب بریل و گویا، افتتاح کتابخانه شهدای امدادگر هلال احمر در هفته دولت، تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز از جمله اقداماتی است که طی 18 ماه گذشته انجام شده است.
مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: حمایت از ناشران استانی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته بود به طوریکه تعداد نسخه‌های کتاب خریداری شده نسبت به سال 93 رشد 5.5 برابری داشته است ضمن اینکه تعداد عناوین کتاب‌های خریداری شده نیز به بیش از 30 برابر افزایش یافت.
توسعه سیاسی فارغ از سیاست بازی است
وی تأکید کرد: جذب کتب اهدایی نیز قابل توجه بود به طوریکه از تعداد 12900 پایان سال 93 به 52 هزار جلد و به عبارتی تقریبا به 4 برابر رسیده است.
رمضانی خاطرنشان کرد: در بخش اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز در این بازه زمانی 1233 عنوان برنامه مختلف فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان از جمله در نقاط دوردست و کتابخانه‌های روستایی اجرا شد.
رمضانی با اشاره به رشد اعتبارات عمرانی کتابخانه‌های استان اضافه کرد: میزان اعتبارات عمرانی از 290 میلیون تومان پایان سال 93 به میزان یک میلیارد و 650 میلیون تومان رسیده است به عبارتی میزان اعتبارات در حدود 6 برابر رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: میزان رفاهیات کارکنان کتابخانه‌های عمومی رشد 3.5 برابری داشت همه این موارد در سایه مدیریت بهینه منابع صورت گرفته است.
مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عنوان کرد: افتتاح کتابخانه تلفنی، طراحی و بازسازی بخش مرجع کتابخانه امام خمینی(ره) و گسترش کتابخانه عارف قزوینی از جمله برنامه‌های در دست اقدام بود که امیدوارم با تلاش همکاران در آینده نزدیک به نتیجه برسد.
وی در ادامه تاکید کرد: دوری از نگاه‌های سیاسی عامل اصلی دستیابی به این نتایج است که در نهاد کتابخانه‌ها حاکم است.
رمضانی عنوان کرد: با توجه به تبیین سیاست‌های فرهنگی توسط مقام معظم رهبری باید در هر جایگاهی با توجه به این رویکرد و با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای شکوفایی و تعالی فرهنگ جامعه تلاش کنیم.
وی در پایان گفت: توسعه سیاسی فارغ از سیاست بازی است که درک صحیحی از مسائل سیاسی را می‌طلبد و لازم است نگاه عمیق و با برنامه‌ای به حوزه‌های کاری خود داشته باشیم.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان