۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین زیرساخت‌های پزشکی قانونی باید متناسب با نیازهای استان تغییر کند
کد خبر: ۲۱۳۵۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۳ ساعت: ۱۷:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس‌کل دادگستری قزوین:

زیرساخت‌های پزشکی قانونی باید متناسب با نیازهای استان تغییر کند

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر توسعه و تقویت زیرساخت‌های پزشکی قانونی عنوان کرد: زیرساخت‌های پزشکی قانونی باید متناسب با نیازها و اقتضائات استان تغییر کند.

زیرساخت‌های پزشکی قانونی باید متناسب با نیازهای استان تغییر کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جمال انصاری، رئیس کل دادگستری استان قزوین ظهر امروز(شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پزشکی قانونی یکی از ادارات زیر مجموعه‌ قوه قضائیه است که در راستای ارائه خدمات تخصصی و تشخیصی فعالیت می‌کند که هیچ مرجع دیگر نمی‌تواند این خدمات را ارائه دهد.
وی افزود: تحولات متفاوتی که از نظر آماری و ماهیتی در حوزه پزشکی قانونی در سال‌های اخیر روی داده بیانگر آن است که پزشکی قانونی به عنوان یک نهاد تخصصی با 98 درصد پرونده‌های دادرسی و حقوقی مردم گره خورده بنابراین لازم است تا هر روز به توانمندی‌های خود بیفزاید.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: فعالیت پزشکی قانونی به شکل رو در رو و صحنه‌ای است و خدمات تشخیصی اولیه باید در معاینات مستقیم صورت گیرد ضمن اینکه مراجعات و مشکلات نشان می‌دهد که پزشکی قانونی اداره‌ای کاملا درگیر با حقوق و امور تخصصی مردم است.
وی با تاکید بر توانمندسازی و تقویت زیرساخت‌های پزشکی قانونی عنوان کرد: زیرساخت‌های استانی باید متناسب با شان استانی، نیازها و اقتضائات استانی تغییر کند.
در ادامه مهرداد تائبی مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی یک روزه برای پزشکان استان، برگزاری دوره‌های آموزشی در سال 93 و 94 ویژه قضات به منظور آشنایی با مباحث مربوط به پزشکی قانونی، جلسات هم‌اندیشی و تعاملی در بخش معاینات بالینی و اجساد از جمله اقدامات پزشکی قانونی در استان است.
وی افزود: انسجام بخشی تیم‌های صحنه‌ای جرم و مدیریت بحرانی، راه‌اندازی طرح دادپزشک در مرکز استان برای خدمات رسانی بهینه به مردم استان از دیگر کارهای انجام شده است.
مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان قزوین با اشاره به کاهش زمان معاینات عنوان کرد: هم‌اکنون میزان زمان رسیدگی از 65 دقیقه در سال 92 به 42 دقیقه در سال 94 کاهش یافته که از استاندارد کشوری نیز پایین‌تر است.
وی افزود: در سال گذشته کل معاینات سرپایی و کارشناسی شده 33 هزار و 157 پرونده، تعداد کل معاینات اجساد 967 پرونده و تعداد پرونده‌هایی که در کمیسیون‌ها رسیدگی شده 110 پرونده بوده است.
در ادامه بهزاد ولی‌زاده مدیرکل جدید اداره پزشکی قانونی استان بیان کرد: خدمات پزشکی قانونی بسیار سخت، حساس و آمیزه‌ای از طبابت و قضاوت است که امیدوارم در فرصت به دست آمده با همکاری و تعامل مسئولان در راستای تحقق اهداف گام‌های بلندی برداشته شود.
گفتنی است، در پایان این مراسم با تشکر و قدردانی از زحمات مهرداد تائبی مدیرکل سابق پزشکی قانونی قزوین، بهزاد ولی‌زاده به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی قزوین معرفی شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان