۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین حضرت معصومه(س) نمونه کامل علمی برای زنان جامعه است
کد خبر: ۲۱۲۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

حضرت معصومه(س) نمونه کامل علمی برای زنان جامعه است

حجت الاسلام عباس نظری گفت: حضرت معصومه(س) از جهت علمی بانویی برجسته بود و در این زمینه می‌تواند الگوی مناسبی برای زنان جامعه باشد.

حضرت معصومه(س) نمونه کامل علمی برای زنان جامعه است
حجت الاسلام عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، در رابطه با جایگاه علمی و معنوی حضرت معصومه(س) اظهار داشت: ما انسان ها در زندگی دنبال الگو هستیم، هر کسی برای خودش الگو انتخاب می‌کند وحضرت فاطمه معصومه(س) برای جامعه دینی ما، مخصوصا خانم ها به عنوان الگوی کامل و ویژه ای مانند مادرشان فاطمه زهرا(س) هستند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اذعان داشت: کسانی که خاندان پیامبر را برای خودشان الگو قرار دهند این موجب سعادت و عاقبت بخیری این افراد خواهد بود؛ چرا که پیامبر فرمودند، خاندان خود و قرآن را در میان شما امانت قرار می دهم، هر کس به اینها تمسک جوید و الگوی خودشان قرار دهدهیچ زمانی گمراه نخواهند شد.
وی با بیان اینکه در خاندان پیامبر دو نفر با دو لقب و دو ویژگی خاص معرفی شده اند یادآور شد: امام حسن مجتبی(ع) به عنوان کریم اهل بیت و حضرت معصومه(س) که کریمه اهل بیت لقب گرفته اند.
این کارشناس فرهنگی ابراز داشت: حضرت معصومه مجموع زندگانیشان 18 سال بیشتر نبود، به عنوان خانمی که مثل مادرشان حضرت فاطمه زهرا 18 ساله از دنیا رفتند؛ اما در این 18 سال کرامات و مقامات معنوی زیادی را از خودشان بروز و ظهور دادند.
نظری با اشاره به اینکه بانوی قم در بعد علمی برجسته بود گفت: در روایات است گروهی از شیعیان آمدند مدینه از امام کاظم(ع) مسائلی شرعی بپرسند، امام در مدینه نبود وسوالات را دادند به دختر ایشان یعنی فاطمه معصومه(س)، حضرت تمامی آن ها را پاسخ دادند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه توضیح داد: در برگشت از مدینه در راه امام کاظم(ع) را این گروه دید عرض کردند یابن رسول الله خدمت شما رسیده بودیم، سوالاتی داشتیم که دختر شما حضرت معصومه پاسخ دادند؛ وقتی امام پاسخ سوالات را دید سه بار فرمودند، فداها ابوهاهمان فرمایشی که پیامبر راجع به حضرت زهرا(س) فرمود یعنی پدر فدای دختر؛ این مطلب گویای عظمت و جایگاه رفیع علمی این بانوی بزرگوار را نشان می‌دهد.
وی بحث پاکدامنی و عفت حضرت معصومه(س)را ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: ایشان دختر معصوم، عمه و خواهر معصوم هست، اما خودشان جز معصومین نیستند، ولی شاهد هستیم که چنان جایگاهی در بین شیعیان و حتی ائمه(ع) پیدا کرده اند.
این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: در زیارت نامه حضرت از ایشان می‌خواهیم که ما را در روز قیامت شفاعت کند، چون شان و منزلت ایشان نزد خدا بزرگ و ویژه است.
نظری در پایان گفت: در احادیث بیان شده هم ازامام صادق(ع) هم از امام جواد(ع) که هر کس قبر حضرت معصومه(س)را در قم را با معرفت زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان