۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین انتقاد استاندار قزوین از کمبود فعالیت های قرآنی
کد خبر: ۲۱۰۹۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شب گذشته مطرح شد؛

انتقاد استاندار قزوین از کمبود فعالیت های قرآنی

چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه همزمان با آخرین روز نمایشگاه قرآن کریم در قزوین مراسم اختتامیه این نمایشگاه با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

انتقاد استاندار قزوین از کمبود فعالیت های قرآنی
به گزارش صبح قزوین به نقل از شاخص، آئین اختتامیه یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین چهارشنبه شب با حضور مرتضی روزبه استاندار قزوین، حجت الاسلام محمد باریک بین امام جمعه موقت قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، محمد حسین شفیعی ها مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت اسلام نوروزی مدیکل اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی، علی وحدتی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی، علی پر زحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از قرآن پژوهان و علاقمندان علوم قرآنی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین برگزار شد.
در این مراسم مرتضی روزبه با اشاره به پیشینیه قزوین در فعالیت های قرآنی اظهار کرد: برگزاری مجالس قرآنی توسط چهره های شاخصی همچون علامه رفیعی، آیت الله ابوترابی، آیت الله اویسی، کاشانی، تقوی و کافی در قبل از انقلاب نشانه پیشینه عظیم در فعالیت های قرآنی استان قزوین می باشد.
وی به کمبود امکانات در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: این افراد در زمانی فعالیت می کردند که با کم ترین امکانات و بی توجهی سیستم نظامی آن زمان روبرو بودند اما این امر باعث کوتاهی آنها در فعالیت های قرآنی نشده بود و ایشان به وظیفه خود عمل کردند.
استاندار قزوین با بیان اینکه امروز یکی از رویکردهای نظام جمهوری اسلامی، توجه ویژه به قرآن است گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مشوق های اصلی برای گسترش فعالیت های قرآنی است، اما متاسفانه فعالیت های قرآنی در قزوین علیرغم پیشینه غنی و کهن آن و با وجود امکانات در دسترس، به درستی انجام نگرفته است.
روزبه در خصوص حل مشکلات قرآنی در قزوین تصریح کرد: اقدام به آموزش روخوانی و روانخوانی یکی از اقدامات مهم فعالیت های قرآنی است و همچنین توجه ویژه به تفسیر قرآن در مساجد و اجرای یک برنامه و چشم انداز آماری در این زمینه و ورود ابتکار در این امر وهمچنین دور کردن تشریفات دراین مسئله از دیگر اقدامات در افزایش فعالیت های قرانی است.
استاندار قزوین در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد: در استان مذهبی قزوین با وجود قاریان ممتاز و کاتبان قرآن کریم، تا کنون شاهد چاپ یک آثار علمی و وزین در زمینه قرآن و کتابت این معجزه الهی را نداشتیم.
وی در ادامه با اشاره به تعداد دانشجویان موجود در استان اظهار کرد: در استان قزوین ۱۲۰ هزار دانشجو وجود دارد که از این تعداد فقط ۳۰ تا ۴۰ درصد از آنها توانایی قرائت و تجوید صحیح قرآن کریم را دارند.
در ادامه این مراسم نیز محمد حسین سلیمانی، مدیر کل یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم در قزوین با اشاره به گزارشات و عملکرد در زمینه فعالیت های قرآنی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۰ تا کنون برنامه های قرآنی زیادی در استان قزوین داشته ایم که طی ۱۱ سال گذشته آن برنامه ها به صورت مستقل انجام شده است.
سلیمانی در خصوص یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم در قزوین افزود: این نمایشگاه با ۷۰ غرفه در زمینه های انتشارات مکتوب، نرم افزارهای قرآنی و همچنین حضور و فعالیت موسسات قرآنی از ۱۰ بهمن آغاز به کار کرد و در ۱۶ بهمن به کار خود پایان داد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: قیاس این نمایشگاه با نمایشگاه بین المللی تهران قیاس بسیار بزرگی است و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله بسیار دارد و برای اینکه به نقطه مطلوب برسیم نیازمند همکاری و پشتیبیانی دستگاه ها و مدیران استانی می باشیم.
لازم به ذکر است در پایان مراسم از ۲۷ نفر از خادمین قرآن اعم از حافظین، حامیان نمایشگاه و مفسران قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.
برای تماشای گزارش تصویری آخرین روز نمایشگاه قرآن کریم در قزوین، اینجا را کلیک کنید.
انتهای پیام/۷۲۳۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان