۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین مختومه شدن ۵۶ هزار پرونده در قزوین
کد خبر: ۲۱۰۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خبر داد

مختومه شدن ۵۶ هزار پرونده در قزوین

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: در ۱۰ ماه نخست سال جاری حدود ۵۶ هزار و ۲۳ پرونده وارد شورای حل اختلاف این استان شده که تاکنون ۵۶ هزار و ۶۲۸ پرنده مختومه شده است.

مختومه شدن ۵۶ هزار پرونده در قزوین
به گزارش صبح قزوین، بیژن شیبانی اظهار کرد: شورای حل اختلاف استان قزوین از بدو تأسیس شورای حل اختلاف کشور راه‌اندازی شده و تاکنون نیز فعال است.
وی افزود: در حال حاضر 199 شعبه در سطح استان قزوین فعال است که از این تعداد 113 شعبه شهری و 86 شعبه روستایی است.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین اضافه کرد: تعداد اعضای شعب شهری شورای حل اختلاف این استان 443 نفر است و 940 نفر نیز اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان قزوین را تشکیل می‌دهند که 219 نفر آن خانم و 721 نفر آقا هستند.
شیبانی با اشاره به تعداد اعضای فعال در شعب روستایی شورای حل اختلاف استان قزوین ادامه داد: 287 نفر در شعب روستایی شورای حل اختلاف این استان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به عملکرد 10 ماه گذشته گفت: در 10 ماه نخست سال جاری حدود 56 هزار و 23 پرونده وارد شورای حل اختلاف استان قزوین شده که تاکنون 56 هزار و 628 پرونده مختومه شده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین عنوان کرد: برخی از پرونده‌های مختومه شده پس از مدت مذکور وارد شورای حل اختلاف این استان شده و مختومه شده‌اند.
شیبانی تصریح کرد: از تمام پرونده‌هایی که قابلیت سازش داشتند 12 هزار و 874 پرونده که معادل 39 درصد پرونده‌های دارای قابلیت سازش بود، مصالحه شده و از این تعداد 9 هزار و 46 مورد مصالحه حقوقی و سه هزار و 828 مورد مصالحه کیفری بوده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته شورای حل اختلاف استان قزوین رتبه دوم کشوری در بحث پرونده‌های مختومه شده و  مصالحه را کسب کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم اگر روند فعالیت به صورت فعلی باشد در ارزیابی کشوری همچنان حائز رتبه‌های اول تا سوم شویم.
سه پرونده قتل در سال جاری مصالحه شده است شیبانی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای شوراهای حل اختلاف استان قزوین عنوان کرد: تاکنون 179 دوره آموزشی و 177 کارگاه آموزشی در این استان برگزار شده که شامل 41 هزار و 219 نفر ساعت آموزش است.
وی تصریح کرد: از مجموع آرائی که در شوراهای حل اختلاف صادر شده تنها سه درصد مورد اعتراض برای تجدید نظر قرار گرفته و 97 درصد آرا صادر شده قطعیت داشته و اجرا شده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری روند مصالحه و مختومه شدن پرونده‌ها با موفقیت انجام شود و عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.
شیبانی با اشاره به پرونده‌های قتل مصالحه شده در شوراهای حل اختلاف استان قزوین عنوان کرد: در سال جاری تاکنون سه پرونده قتل با تلاش اعضای شوراهای اختلاف این استان به مصالحه منجر شده و یک مورد دیگر در دست اقدام است که با پیگیری‌های در حال انجام انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به مصالحه منجر شود.
وی اضافه کرد: اقدامات لازم برای مصالحه و سازش هشت پرونده قتل در سال جاری آغاز شده که تاکنون سه مورد از آن با موفقیت انجام شده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین ابراز کرد: از سال 89 تاکنون 28 پرونده قتل وارد شوراهای حل اختلاف استان شده که تاکنون 14 مورد به مصالحه و سازش منجر شده و بقیه نیز در دست اقدام است.
شیبانی ادامه داد: در مصالحه پرونده‌های قتل سعی شده از افراد خیر و معتمدین در قالب واحد ویژه مصالحه استفاده شود.
منبع: روابط عمومی دادگستری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان