۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین کار تشکیلاتی در دانشگاه، تمرین مسئولیت پذیری در دانشجویان است
کد خبر: ۲۰۸۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حسین عرب اسدی:

کار تشکیلاتی در دانشگاه، تمرین مسئولیت پذیری در دانشجویان است

استاد علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) در اردوی تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، به چگونگی ایجاد یک تشکل دانشجویی و گسترش آن پرداخت.

کار تشکیلاتی در دانشگاه، تمرین مسئولیت پذیری در دانشجویان است
به گزارش صبح قزوین، اردو تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین طی دو روز گذشته در اردوگاه فرهنگی ورزشی شهید رجایی کرج ، برگزار شد.
این دوره در طول دو روز و طی پنج جلسه با عناوین، اخلاق تشکیلاتی ، جریان شناسی سیاسی معاصر ، شرح توافق نامه ژنو و شرح سلفیت ، ولایت فقیه ، مباحث تشکیلاتی و دو حلقه تشکیلاتی برگزار شد.
اساتید مدعو در این دوره، حجت الاسلام والمسلمین محسن گمار، علی کوچک خانی معاونت سیاسی سپاه استان، جواد حسینی و حسین عرب اسدی از اساتید دانشگاه امام صادق(علیه السلام) بودند.
در طی این دوره دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه، با شیوه ی تشکیل و استمرار یک تشکل دانشجویی و شیوه های جذب نیرو و انجام امور به طریق تشکیلاتی آشنایی یافته و به یک دیدگاه کلی از سیاست های روز جامعه و تحلیل و بررسی های امور سیاسی اخیر از جمله توافق نامه ژنو و آشنایی با مذاهب و فرقه ها ی اسلامی و غیر اسلامی دست یافتند.
گفتنی است تجربیات فعالیت در امور تشکیلاتی، توسط دانشجویان فعال فرهنگی به دانشجویان تازه ورود به عرصه فعالیت در دانشگاه، در حلقه های تشکیلاتی عرضه شد.
حسین عرب اسدی در این اردوی تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به بیان نحوه سازمان دهی تشکیلات پرداخت و و تاثیر انسان بر دنیای اطراف را در عبارت ” جایی که شما ایستاده اید، مرکز دنیاست ” بیان کرد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) جذب صحیح افراد وسازمان دهی فعالیت آنها را در سیستم تشکیلاتی مهم دانست و اظهار داشت: اگر تشکیلاتی عمل کنید، حداکثر جذب نیرو را خواهید داشت.
وی افزود: اولین موضوعی که باید درابتدای امور تشکیلاتی شفاف سازی شود، این است که نقش هر کس چیست و به عبارت ساده تر پاسخ بر این سوال که ” من چه کاره هستم؟ ” نیز شفاف بیان شود.
این تحلیلگر سیاسی ابراز داشت: شکل تشکیلات ها نشان دهنده عزم یک تشکل است.
عرب اسدی با اشاره بر سخن امام علی(علیه السلام) که “ای مالک برای هر یک از کسانی که کارگزار هستند، عمل و شرح وظایفی قرار ده” تصریح کرد: کار تشکیلاتی در دانشگاه ها ، برای دانشجویان ، یک تمرین برای پذیرش مسئولیت در آینده می باشد.
وی افزود: مشکلات، نمک کار تشکیلاتی است، هرچه مشکلات بیشتر پیش آید، زمینه رشد بیشتر خواهد شد.
کیوسنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان