۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین چرا رهبر انقلاب در نمازعید فطر سلاح در دست گرفتند؟+تصاویر
کد خبر: ۲۰۴۲۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۸ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

فلسفه تکیه دادن خطیب نمازهای عبادی و سیاسی به اسلحه، چیست؟

چرا رهبر انقلاب در نمازعید فطر سلاح در دست گرفتند؟+تصاویر

نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر ایران اسلامی اقامه شد؛ در تهران نیز این نماز باشکوه به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای، ولی امر مسلمین جهان و با حضور هزاران نمازگزار برگزار شد.

 چرا رهبر انقلاب در نمازعید فطر سلاح در دست گرفتند؟+تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، پس از اقامه نماز عید فطر توسط رهبر معظم انقلاب، ایشان برای قرائت خطبه های این نماز در جایگاه مخصوص قرار گرفتند؛ در یکی از تصاویری که پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری از معظم له در حین قرائت خطبه های نماز عید فطر منتشر کرده، ایشان به اسلحه‌ای تکیه داده‌اند؛ شاید برای عده ای این سوال مطرح شود که فلسفه تکیه دادن خطیب نمازهای عبادی و سیاسی به اسلحه، چیست؟ 



چرا رهبر انقلاب در نماز امروز سلاح در دست گرفتند؟

نماز های عبادی سیاسی همچون نماز جمعه و نماز عید فطر، حاوی ابعاد گسترده اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است، چنان كه جلوه گر شكوه، عظمت، قدرت و صلابت دین اسلام می باشد؛ از همین رو، شرایط و نحوه اقامه آن با سایر نمازها متفاوت است و دارای واجبات و مستحبات خاص خود است. یكی از مستحبات آن، این است كه خطیب نمازهای عبادی سیاسی در حال خواندن خطبه ها یا سلاح بدست بگیرد و یا به عصا و کمانی تكیه نماید.

چرا رهبر انقلاب در نماز امروز سلاح در دست گرفتند؟

  خطیب نمازهای عبادی سیاسی در هنگام خواندن خطبه ها، اسلحه بدست می گیرد تا اعلام كند كه جامعه اسلامی در همه حال حتی در حالت ایراد خطبه های نماز نیز آمادگی رزمی خود را حفظ می كند. خطیب سلاح خود را آماده در دست می گیرد و بر آن تكیه می زند تا اعلام كند كه همواره آماده است در راه تحقّق «ارزش های الهی» با منحرفان و كفّار و منافقان كه سخن حق را نمی‌پذیرند و سركشی و ستم می‌كنند، جهاد كند.

انتهای پیام/1404

منبع: میزان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان