۲۷/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۳ چهارشنبه

صبح قزوین راهیان نور بزرگ ترین عملیات فرهنگی در کشور و جهان است
کد خبر: ۲۰۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

راهیان نور بزرگ ترین عملیات فرهنگی در کشور و جهان است

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نور به سرزمین های مقدس جنوب کشور گفت: راهیان نور بزرگ ترین عملیات فرهنگی در کشور و جهان مطرح است.

راهیان نور بزرگ ترین عملیات فرهنگی در کشور و جهان است
به گزارش صیح قزوین، آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار داشت: راهیان نور یک اقدام فرهنگی از جنس دفاع مقدس است که به صورت خود جوش در سراسر کشور شکل گرفت و به بزرک ترین عملیات فرهنگی در سطح کشور و جهان مطرح شده است علت آن حساسیت هایی است که دشمنان به این اقدام بزرگ دارند.
آبنوش در خصوص نامگذاری راهیان نور و تاثیر آن بر جوانان بیان داشت: به دلیل اینکه منطقه جنگی مشهد شهدا و مسیر راهنمای انسان ها است راهیان نور نام گرفته است.
شرایط راهیان نور کاملاً عادی و طبیعی است.
جوانان ما با یک سری واقعیت ها رو به رو می شوند و آن را در ذهن خود ارزیابی می کنند.
در هر کاروانی که اعزام می کنیم در هنگام برگشت غالب جوانان ما عیار و جنس آنها تغییر کرده است.
وی در مورد بیان مقام معظم رهبری از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس داشته اند گفت: ایشان فرمودند مناطق عملیاتی سرزمین مقدس و نقطه ای است که ملائک الهی شاهد فداکاری مخلصانه شهدای عزیزمان بوده اند.
وی در ادامه افزود: شهدای ما از جنس کربلا هستند خطه عملیاتی و جنگی در 8 سال دفاع مقدس در یک زمان خاص با رنگ و بوی کربلایی بود.
آبنوش اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس برنامه ریزی هایی برای بازدید از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس انجام گرفت و ما نتیجه اقداماتمان را از عکس العمل دشمن و اظهار نظر بزرگان و صاحب نظران ارزیابی می کنیم.
وی افزود: دشمن به خاطر مقاومت جوانان و خدمت خالصانه در 8 سال دفاع مقدس هنوز سر درگم است و نمی تواند برای تقابل با انقلاب تصمیم بگیرد.
آبنوش گفت: 15 هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر به راهیان نور اعزام شده اند که به 17-16 هزار نفر هم می رسد.
وی در ادامه گفت : 6000 نفر در منطقه غرب کرمانشاه ، منطقه پاوه ، جوان رود و سر پل ذهاب اعزام کرده ایم و 17 هزار نفر دانش آموزی و 10-8 هزار نفر هم در ایام فشرده تعطیلات نوروزی اعزام می کنیم.
آبنوش اعلام کرد : برای هر کاروان اکیپ های اعم از پزشکی، بازرسی و ناظرین، مدیریتی و خدماتی و فرهنگی که شامل راوی، روحانیون و رزمندگان خواهد بود، اختصاص داده شده است.
وی در خصوص زائر سرا گفت: در منطقه جنوب 2 نقطه را به عنوان استقرار و مالکیت استان قزوین تهیه کرده ایم.
که به کمک استاندار قزوین توانستیم بهترین منطقه جنوب کشور را به زائر سرا اختصاص دهیم که مساحت آن 22هزار متر است.
و در حال ساخت و ساز است.
آبنوش بیان داشت : هر کاروان در هر اعزام 500 نفر است که 250 نفر در منطقه خرمشهر و آبادان و 250 نفر هم در اهواز هستند و چرخشی است.
گنجایش زائر سرا دو برابر است یعنی می توانیم همزمان 500 نفر در خرمشهر و 500 نفر در اهواز را اعزام کنیم.
وی در خصوص انتخاب راویان افزود : راویان ما اغلب داوطلب هستند ولی بعضی از آنها در کلاسهای آموزشی که طریق فن بیان و نحوه انتقال آموزش داده می شود و پس از آزمون انتخاب می شوند.
آبنوش گفت : تمام نقطه های جبهه مقدس و پاک است این 1000 کیلومتر از اشنویه تا خارک مطهر به خون پاک ترین فرزندان این مرزو بوم است.
انتهای پیام/3003/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان