۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین شانزدهمین کارگاه ویژه دادرسی اطفال ونوجوانان در قزوین آغاز بکارکرد
کد خبر: ۲۰۲۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مشاور معاون حقوقی رییس قوه قضاییه:

شانزدهمین کارگاه ویژه دادرسی اطفال ونوجوانان در قزوین آغاز بکارکرد

شانزدهمین کارگاه ویژه دادرسی اطفال ونوجوانان با حضور مشاور معاون حقوقی رییس قوه قضاییه، نماینده دفتر یونیسف در ایران، رییس کل دادگستری و دادستان استان و همچنین معاونین قضایی وقضات در قزوین آغاز بکارکرد.

شانزدهمین کارگاه ویژه دادرسی اطفال ونوجوانان در قزوین آغاز بکارکرد
به گزارش صبح قزوین، مشاور معاون حقوقی رییس قوه قضاییه در شروع بکار این کارگاه گفت: آموزه های دینی و مبانی اسلامی نگاه ویژه و شایسته ای به کودکان دارد.
ˈمحسن ربانی زادهˈ ادامه داد: این قشر از جامعه بدلیل اینکه در ابتدای سالهای زندگی خود هستند، آسیب پذیر بوده و به این جهت باید توجهی خاص نسبت به آنان ومسایلشان داشت.
این مسوول اظهار کرد: برای این مهم از لحاظ بین المللی کارهای بسیاری انجام شده و در مبانی حقوقی کشورمان نیز قوانین خوبی هست که از این میان می توان به قوانین مجازات اسلامی جدید تدوین شده اشاره کرد.
ربانی زاده افزود: فضای جدید ایجاد شده در فصل دهم قانون جدید برای کودکان و نوجوانان بستر و فضای خوبی ایجاد شده است.
مشاور معاون حقوقی رییس قوه قضاییه با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه یاد شده گفت: ارایه روشها و تاکتیک های عملی برای دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان و تبادل اطلاعات و نظرات بین همکاران سایر استانها از جمله اهداف این کارگاه است.
وی در خصوص ویژگی این کارگاه خاطرنشان کرد: سعی شده در این کارگاه قضات، وکلای دادگستری، مددکاران اجتماعی و کانون اصلاح تربیت از همه ظرفیت های موجود خود برای به ثمر نشست اهداف این کارگاه استفاده کنند.
کارگاه ویژه دادرسی اطفال و نوجوانان از امروز شنبه به مدت سه روز در هتل مرمر قزوین ادامه خواهد داشت.
روابط عمومی دادگستری استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان