۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین حج نمایشی
کد خبر: ۲۰۱۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تلنگر؛

حج نمایشی

آنچه سبب شد این نگاشته هرچند ناقص کم وکوتاه بیان گردد؛ رفتار واعمال بعضی از افراد ی است که از سفر با معنویت حج بازگشته اند و متأسفانه آن همه فضایل را با تجملات وتشریفات وصف ناپذیرخود آمیخته کرده اند...

حج نمایشی
حج نمایشی ! سرفصل حجِ دینی، اجتماعی، سیاسی، معنوی، فرهنگی .
.
.
بسی گسترده، ستودنی وقابل تأ مل خواهد بود که توان درک آن همه فضایل بستگی به میزان تعمق ودقت افراد داشته ودارد.
حج، دریایی از معارف را با خود همراه دارد که نیازمن کسب  شور و شعور است.
تمام اعمال حج درس وعبرت ویکتا پرستی است و  بزرگترین معرفت و شناخت به خداوند را در حج واعمال آن می توان یافت.
توحید و یکتا پرستی ِ موحدان عالم در سفره پر تنعم حج تقویت وبالنده می گردد، میوه پربار وشیرین خودسازی در شجره طیبه حج رشد ونمو خواهد نمود، اعتقاد به معاد و قیامت را می توان در احرام بستن در سفر حج قبل از مرگ تجربه نمود، صحرای محشر رادر« عرفات » می توان قبل از قیامت با تمام وجود با چشم دل دید تا درس بزرگی برای انسان شدن وبه عبارت کامل تر« الهی» شدن باشد.
اخلاق انسانی ونبوی و اخلاص در عمل را باید در حج نبوی بدست آورد تا زاد وتوشه ای برای آخرت گردد.
download پشت پا زدن به دنیا وعدم وابستگی به آن، دل نبستن به وزیور آلاتش و خوشی های زود گذرآن را در حج ابراهیمی باید آموخت واندوخت.
مبارزه با ظلم وستم، جهاد با نفس وجنگ با هواهای شیطانی .
.
را در رمی جمرات ِاعمال حج با زدن سنگ بر شیطان درون وبیرون تقویت نمود.
ساده زیستی وپرهیز از تجمل واشرافیگری را باید در لحظه به لحظه این سفر معنوی آموخت ودل جان را بدان زینت داد تا پایان عمر همانگونه زندگی نماید که در آن سفره چنده روزه عملاً تجربه نموده است.
ده ها ، صدها بلکه هزاران در س دیگری که در این سفر الی الله وجود دارد که با تمسک به آن می توان آموخت.
لیکن در حد وتوان امثال بنده نیست تا به همه آن موارد بپردازد ،.
.
.
آنچه سبب شد این نگاشته هرچند ناقص کم وکوتاه بیان گردد؛ رفتار واعمال بعضی از افراد ی است که از سفر با معنویت حج بازگشته اند و متأسفانه آن همه فضایل را با تجملات وتشریفات وصف ناپذیرخود از جمله : نصب پلاکارد های فراوان و انواع بنر، نصب بیلیبورد (در حد تابلوهای بزرگ ) وسفره های غذای آنچنانی وتأسف بار تر حضور افرادی ! که نباید در چنین مجالسی به عنوان مشوق وتقویت کننده اعمال آنان حضور یابند- آلوده وآغشته می نمایند و حجی را به نمایش می گذارند که روح آن حج ابراهیمی با چنین حرکاتی سازگاری نداشته و ندارد و اگر چنانچه این اعمال تجملی واسراف گرایانه تقویت گردد در آینده ای نه چندان دیر همگانی خواهد شد سپس به عنوان یک فرهنگ در جامعه تبدیل می شود و درآن صورت اصلاح آن غیر ممکن ویا بسیار دشوار وسخت خواهدبود.
پس تا اینگونه رفتار رشد ونمو ننموده است باید چاره ای اندیشید.
انتهای پیام/9002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان