۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین باید مردم را به بزرگراه وقف رهنمون نمائیم
کد خبر: ۱۹۹۷۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

داود محمدی:

باید مردم را به بزرگراه وقف رهنمون نمائیم

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی: باید مردم را به بزرگراه وقف رهنمون نمائیم.

باید مردم را به بزرگراه وقف رهنمون نمائیم
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با حضور در دفتر داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با وی دیدار نمود.
نماینده مردم قزوین در مجلس و نایب رئیس اول کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و فعالیت های حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل و کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار داشت : ترویج فرهنگ وقف، حمایت از ترویج فرهنگ خیرخواهی و انسان دوستی و تاسیس و راه اندازی موسسات و بنیادهای فعال خیریه و تشکل های غیر دولتی یا سازمان های مردم نهاد خیریه و عام المنفعه است و نخستین نکته مورد تاکید در احیای موقوفات،علاوه بر تاکید قانونی، متکی بودن بر موازین شرعی و فقهی و منطبق بر آموزه های دینی است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای توسعه موقوفات و استفاده بهینه از ظرفیت موقوفات باید دیدگاه‌ها در مورد وقف و موقوفات را نوسازی کرده و با روش‌های مدیریتی و نرم افزاری موقوفات را گسترش داد و مردم را به بزرگراه وقف رهنمون کرد.
محمدی عنوان کرد: تحقق اصل 49 قانون اساسی و صیانت از وقف از حیث جایگاه حقوقی به عنوان مولفه های تاثیرگذار در احیاء و توسعه موقوفات است.
وی اذعان کرد : بی تردید نگهداری صحیح موقوفات و ایجاد اعتماد و اطمینان عمومی می تواند ما را در نیل به اهداف ذکر شده رهنمون کند به هر حال موقوفات به لحاظ نظر واقف باید به عنوان منبع درآمد و تولید ثروت به نفع محرومان جامعه صرف شود.
وی همچنین یادآور شد: به خاطر دلبستگی، احترام و علاقه‌ای که مردم به امامزادگان و بقاع متبرکه دارند، می توان از ظرفیت‌های مراکز مذهبی در رفع مشکلات جامعه و توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی استفاده کرد.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گزارشی از فعالیت های صورت گرفته اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در حوزه های مختلف ارائه نمود.
در خاتمه نیزبا اهداء لوح تقدیر از تلاش های داود محمدی در راستای ترویج سنت حسنه وقف تقدیر و تشکر شد.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان