۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین وقف تامین کننده نیازهای جامعه است
کد خبر: ۱۹۹۷۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

وقف تامین کننده نیازهای جامعه است

حجت الاسلام حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: وقف تامین کننده نیازهای جامعه است.

وقف تامین کننده نیازهای جامعه است
به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با حضور در دفتر حجت الاسلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با وی دیدار نمود.
حجت الاسلام حسینی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و فعالیت های حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل و کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اظهار داشت : خوشبختانه طی سال‌های اخیر، فعالیت های صورت گرفته در سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در راستای توسعه و ترویج فرهنگ وقف صورت گرفته است .
وی در ادامه افزود : در قرآن کریم در خصوص گذشتن از مال، تعبیر به جهاد شده است، بنابراین از مال گذشت کردن بسیار سخت است چرا که انسان به قدری خود و فرزندانش را دوست دارد که حاضر نیست اموالش را برای دیگران بگذارد، لذا وقف بسیار ارزشمند است.
وی وقف را نوعی، نوعدوستی عنوان کرد و افزود: به همین دلیل در اسلام بسیار به وقف توجه شده است.
عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با بیان این که وقف در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قابل اجرا شدن است، خاطر نشان کرد: از زمان بنی امیه و بنی عباس که قصد داشتند جلوی فکر و اندیشه ائمه اطهار را بگیرند، بسیاری از خیران و واقفان به سمت و سوی وقف اموال خود در راستای ترویج آموزه‌های دینی و ائمه اطهار حرکت کردند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه خوشبختانه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه، و ادارات کل اوقاف و امورخیریه در استان ها به ویژه استان قزوین فرهنگ وقف به خوبی در جامعه اسلامی ترویج شده است، افزود: البته در این راستا، همه نخبگان جامعه اعم از روحانیت و اصحاب رسانه وظیفه سنگینی را بر دوش دارند تا تبلیغ ویژه‌ای برای وقف و نهادینه کردن آن در جامعه صورت بگیرد.
حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه وقف سرمایه گذاری ماندگار تا ابد برای انسان است، تاکید کرد: بسیاری از سرمایه های مادی انسان در کوتاه مدت و یا بلند مدت از بین می رود، اما وقف این گونه نیست.
وی ادامه داد: از طریق اموال وقف، تا کنون بسیاری از خانواده‌های مستمندان و بی سرپرست تامین شده‌اند به طوری که امروز شاهدیم واقفان به سمت و سوی تهیه جهیزیه خانواده‌های نیازمند و تهیه مسکن گام بر می دارند.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گزارشی از فعالیت های صورت گرفته اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در حوزه های مختلف ارائه نمود.
در خاتمه نیزبا اهداء لوح تقدیر از تلاش های حجت الاسلام حسینی در راستای ترویج سنت حسنه وقف تقدیر و تشکر شد.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان