۱۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۱ سه شنبه

صبح قزوین افزایش تعداد موقوفات سنددار قزوین به ۵۰۰ موقوفه
کد خبر: ۱۹۷۲۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام نوروزی خبر داد:

افزایش تعداد موقوفات سنددار قزوین به ۵۰۰ موقوفه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: تاکنون ۲۳۰ سند مالکیت برای موقوفات استان قزوین دریافت شده که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری تعداد موقوفات سنددار استان به ۵۰۰ سند افزایش یابد.

افزایش تعداد موقوفات سنددار قزوین به ۵۰۰ موقوفه
به گزارش صبح قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در مراسم تودیع و معارفه روسای بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان قزوین که  در سالن اجتماعات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه وجودی بنیاد توسعه و عمران این است که بتواند در املاک و عرصه‌های وقفی پروژه‌های بزرگ اقتصادی را کلید بزند.
وی افزود: این مهم در راستای احیای موقوفات و رسیدن به نقطه مطلوب در بحث وقف و موقوفات است که تاکنون کارهای خوبی در این زمینه در سطح کشور انجام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: در استان قزوین نیز فعالیت‌های خوبی آغاز شده و پروژه‌های زیادی تعریف شده است به‌گونه‌ای که در حال حاضر شش پروژه در این زمینه در حال اجراست که برخی از آنها در مرحله افتتاح قرار دارند.
نوروزی ادامه داد: پروژه 160 واحدی شهر بیدستان در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که تا چند ماه آینده کار نازک‌کاری آن به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.
وی عنوان کرد: این پروژه گام مهمی در شهر بیدستان و اطراف آن است زیرا با بهره‌برداری از آن تعدادی از مردم صاحب مسکن می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: پروژه الماس شهر محمدیه که در سال گذشته کلنگ‌زنی شده تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری حداقل سقف اول آن به اتمام برسد و سقف دوم آغاز شود.
نوروزی بیان کرد: این پروژه با 13 هزار متر مربع زیربنا و در پنج طبقه در حال ساخت است که دو کاربرد تجاری و فرهنگی دارد.
وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده این پروژه به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از سوی سرمایه‌گذار خصوصی تأمین می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ابراز کرد: در گذشته فعالیت‌های سازمان اوقاف به برنامه‌های فرهنگی محدود می‌شد اما با توجه به تغییراتی که از سال گذشته در این سازمان به وجود آمد، علاوه بر چهره فرهنگی چهره اقتصادی نیز پیدا کرد.
نوروزی اضافه کرد: یکی از علل ورود سازمان اوقاف به عرصه فعالیت‌های اقتصادی این است که موقوفات زیادی در سراسر کشور وجود دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری است و پروژه‌های اقتصادی باید در آنها اجرا شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه درمانی از محل درآمد موقوفات عنوان کرد: ساخت درمانگاه خیریه از محل عواید موقوفات قازان ابن ارغوان در شهر بیدستان است که بیش از یک‌هزار متر مربع مساحت دارد و در دو طبقه ساخته می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به تنظیم اسناد اجاره‌نامه موقوفات تصریح کرد: تنظیم اولیه اسناد اجاره در بیش از 2 هزار و 500 رقبه که مورد تصرف آنها جزو موقوفه و فاقد رابطه استیجاری بوده از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل بوده است.
نوروزی با اشاره به افزایش درآمدهای اداره‌کل اوقاف بیان کرد: درآمدهای اداره‌کل اوقاف در سال جاری از محل موقوفات 20 درصد و از محل بقاع متبرکه نیز 15 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقریبا تمام برنامه‌های اصلی سطح شهرها در بقاع متبرکه و مساجد برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: نخستین طرحی که در اوایل سال جاری به عنوان طرح ویژه اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین به اجرا درآمد، طرح بزرگ آرامش بهاری بود.
نوروزی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 85 بقعه متبرکه استان قزوین برگزار شد، اضافه کرد: با تشکیل ستاد ویژه این طرح که شامل 12 کمیته بود و برگزاری بیش از 16 جلسه با روسای ادارات اجرایی و ارگان‌های مختلف سعی شد این طرح بهتر از سال‌های قبل اجرا شود.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان