۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین ضرورت ورود مسئولان شهری به حوزه‌های فرهنگی
کد خبر: ۱۹۷۱۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرخزاد تاکید کرد؛

ضرورت ورود مسئولان شهری به حوزه‌های فرهنگی

ورود مسئولان شهری به حوزه‌های فرهنگی امری ضروری به شمار می‌رود.

ضرورت ورود مسئولان شهری به حوزه‌های فرهنگی
به گزارش صبح قزوین، علی فرخزاد، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و نایب رئیس شورای اسلامی قزوین با تاکید بر این مطلب گفت: در راستای دستیابی به توسعه ابتدا باید توسعه‌ی فرهنگی و توسعه منابع انسانی را مورد توجه قرار دهیم.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی بیشترین دیدگاه‌ها به توسعه‌ی فیزیکی و عمرانی شهرها منعطف است اما از نگاه تخصصی بیشتر باید به حوزه‌های فرهنگی ورود بیابیم که در شهرداری نیز تاکید نموده‌ایم که بودجه‌های فرهنگی افزایش یابد چرا که با توسعه‌یافتگی به لحاظ فیزیکی و عمران شهری نمی‌توانیم به موفقیت‌های لازم دست پیدا کنیم.
نایب رئیس شورای قزوین بیان داشت: چنانچه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مبادی نظری به خوبی گام بگذاریم به طور حتم می‌توانیم به آرامش و آسایش موردنظر دست ‌یابیم.
فرخزاد با انتقاد به کم‌توجهی‌ها نسبت به مباحث فرهنگی در حوزه‌های شهری اظهار داشت: به طور معمول در سفر شخصیت‌های ملی به استان بیشتر به مباحث عمرانی توجه شد و همواره مبادی‌نظر، فرهنگی و اجتماعی مغفول مانده که این نگاه باید اصلاح شود.
وی در ادامه‌ی سخنانش اصفهان را مصداق بارز توسعه‌یافتگی فیزیکی و فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: اتحاد، همبستگی و هم‌افزایی فرهنگی و اجتماعی میان مردم و مدیران شهری در اصفهان به وضوح دیده می‌شود و این امر منجر به توسعه‌ی روزافزون شهر شده که امیدواریم در قزوین نیز این نگاه حاکم شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به وجود مشکلات متعددی در اجرای بسیاری از پروژه‌ها در قزوین اشاره و بیان داشت: این امر از نبود همبستگی و دلبستگی‌های لازم در اجرای این پروژه‌ها نشات می‌گیرد که در خصوص آن باید تدابیری اندیشیده شود.
فرخزاد با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی در جامعه تصریح کرد: شهروندان باید به حقوق خود واقف باشند، آن را از افراد بالادستی مطالبه کنند و به رعایت مسایل ترافیکی و زیست محیطی توجه بورزند، بدون شک رعایت حقوق آنها از سوی افراد بالادستی نیز به خوبی روی خواهد داد.
وی در خصوص چگونگی تحقق حقوق شهروندی در جامعه گفت: در این راستا باید مسئولان و متخصصان ورود بیابند و از طریق ارایه‌ی آموزش‌های عمومی، تحکیم و تقویت مبادی دینی و اعتقادی در این زمینه فرهنگسازی نمایند.
نایب رئیس شورای شهر در خصوص کیفیت فضاهای شهری قزوین تصریح کرد: چنانچه شهر قزوین را نسبت به شهرهای مشابه و هم‌طراز مقایسه نماییم به وضوح مشاهده می‌شود که طی سال‌های اخیر در شهر قزوین تغییرات رو به جلو روی داده اما به دلیل عقب‌ماندگی‌های بسیاری که با آن مواجه بوده‌ایم این پیشرفت به خوبی خود را نشان نمی‌دهد.
فرخزاد ادامه داد: شهرداری قزوین در حوزه توسعه گام‌های بسیاری برداشته اما به این امر باید سرعت ببخشیم و ضعف‌های موجود را تقویت کنیم تا بتوانیم به توسعه مطلوب دست بیابیم.
وی با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه‌ی توسعه‌یافتگی شهر قزوین بیان داشت: طی سال‌های اخیر در زمینه‌ی مدیریت بر درآمدها اقدامات بسزایی در قزوین انجام شده اما مدیریت بر هزینه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و در این خصوص باید اصلاحاتی صورت گیرد.
نایب رئیس شورای شهر قزوین بی‌توجهی به پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی را از دیگر چالش‌های موجود در شهر قزوین برشمرد و افزود: در اجرای پروژه‌های عمرانی باید تاثیر آن در محله و منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال اگرچه احداث پل انتهای غیاث‌آباد ضرورت داشته و براساس طرح تفصیلی بوده اما از آنجایی که فاقد پیوست اجتماعی و فرهنگی است مشکلاتی را بر جای گذاشته که از جمله آنها می‌توان به انسداد خیابان از ورودی شمال به جنوب و آسیب به مالکان واحدهای تجاری آن محدوده اشاره کرد.
فرخزاد در خاتمه با تاکید بر مردم محوری در رشد و توسعه‌ی شهرها بیان داشت: بدون شک توسعه‌یافتگی بدون مشارکت مردم و مردم‌محوری تحقق نمی‌یابد و حتی چنانچه بناست در خیابانی پروژه‌ای اجرا گردد اگر همراهی مردم نباشد اجرای آن پروژه پایدار نخواهد بود و بهره‌وری کاهش می‌یابد.
روابط عمومی نظام مهندسی استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان