۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین زبان سرخه‌ای و اهدای «نشان بلاغت» به حسین فریدون
کد خبر: ۱۹۷۱۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۲ ساعت: ۱۰:۴ ↗ لینک کوتاه

در ادامه واکنش‌ها به اعتراف عراقچی؛

زبان سرخه‌ای و اهدای «نشان بلاغت» به حسین فریدون

آیا قرار است دولت یازدهم به حسین فریدون هم به عنوان “مترجم اعظم” که نقش کلیدی در روند مذاکرات داشته نشان شجاعت و لیاقت و شاید هم نشان بلاغت اهدا کند؟

زبان سرخه‌ای و اهدای «نشان بلاغت» به حسین فریدون
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ همانطور که رئیس جمهور روحانی چندی پیش در دیدار اعضای شوراهای عالی کشور مطرح کرد : “بعد از برجام ، هر روز یک گشایش در امور حاصل می شود که این جای شکرگزاری دارد.”

علاوه بر گشایش هایی که تنها رئیس جمهور و دولتمردان در امور کشوری می بینند و ملت ایران چشم بصیرت برای دیدن آن را ندارند؛ هر روز زوایای تازه ای از مذاکرات بر مردم ایران رونمایی می شود.

عباس عراقچی پنجشنبه شب در جشن بزرگ حماسه ۲۴ خرداد در پارک ملت شهرستان سرخه زادگاه حسن روحانی از یکی از رموز پرده گشایی کرد. وی درباره علت حضوربرادر رئیس جمهور در مذاکرات گفت: برادر رئیس جمهور با زبان سرخه ای مباحث مذاکرات را به رئیس جمهور منتقل می کرد!

حسین فریدون از آن شخصیتهایی است که در دولت یازدهم نقش های کلیدی ایفا می کند و تنها به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور فعالیت ندارد بلکه در هر فعالیتی پای فریدون در میان است؛ فریدون مرد همیشه در صحنه‌ی دولت روحانی، غیر از آنکه سایه به سایه به دنبال آقای رییس جمهور حرکت می کند، فعالیت‌های دیگری نیز دارد؛ فعالیت‌هایی که البته به نظر می‌رسد چندان شفاف هم نیستند. فعالیت های اقتصادی غیرشفاف و استفاده از فضای پسابرجام از مواردی است که رسانه ها در خصوص حسین فریدون مطرح می کنند.

اما گذشته از اینها عباس عراقچی از اعضای تیم مذاکره کننده ایران در سخنانی عجیب نقش برادر رئیس جمهور در مذاکرات با ۵+۱ را ناقل مباحث به زبان سرخه ای عنوان کرد! البته کارهای محیرالعقول تیم مذاکره کننده در طول مذاکرات همیشه نقل محافل بوده است اما این یکی دیگر از آن جکهای روزگار بود که در قرن بیست و یکم در مذاکراتی بدین حساسی برادر رئیس جمهور به یاد اصل و اصالت خود افتاده و به زبان سرخه ای اطلاعاتی را منتقل کند!

حال باید از جناب فریدون پرسید در جریان انتقال مباحث مذاکرات به برادر خود کلماتی همچون سانتریفیوژ، کیک زرد، اورانیوم را به زبان سرخه ای چطور بیان می کرد؟ و سوال دیگر اینکه آیا قرار است دولت یازدهم به حسین فریدون هم به عنوان “مترجم اعظم” که نقش کلیدی در روند مذاکرات داشته نشان شجاعت و لیاقت و شاید هم نشان بلاغت اهدا کند؟

هاله اسدی

انتهای پیام/

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان