۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین شرط برداشتن چادر برای شرکت در مسابقات شیمی کشور!
کد خبر: ۱۹۶۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۱ ساعت: ۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

پیگیری ماجرای شرط برداشتن چادر :

شرط برداشتن چادر برای شرکت در مسابقات شیمی کشور!

این دانش آموز پس از کسب رتبه نخست در مسابقات منطقه ای شهرستان های استان تهران و همچنین استان تهران به عنوان نفر اول مسابقات آزمایشگاه شیمی به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت که در تماس تلفنی که از طرف مدرسه با ما گرفته شد درخواست حضور بدون چادر ایشان در این مرحله مسابقات به بهانه استاندارهای محیط های آزمایشگاهی شد.

شرط برداشتن چادر برای شرکت در مسابقات شیمی کشور!
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ، در نخستین روز ماه مبارک رمضان خبر ممانعت از حضور دانش آموز برتر مدارس استان تهران در مسابقات آزمایشکاه شیمی مرحله کشوری به علت استفاده از حجاب برتر و درخواست برای برداشتن چادر به عنوان شرط پذیرش برای حضور در مسابقات مرحله کشوری شیمی در رسانه های کشور منتشر شد. 

پس از انتشار این خبر حسن ساعی دهقان معاون باشگاه دانش پژوهان جوان ضمن تکذیب این خبر بیان داشت که در لیست دانش آموزان حاضر در المپیادها دانش آموز دختری به نام فاطمه در دروس شیمی، زیست شناسی و نجوم نداریم.

در همین خصوص خبرنگار ما در تماس تلفنی با خانواده این دانش آموز موضوع ممانعت از حضور ایشان در مسابقات کشوری شیمی را جویا شدیم که اظهار داشتند: فاطمه خانم پس از کسب رتبه نخست در مسابقات منطقه ای شهرستان های استان تهران و همچنین استان تهران به عنوان نفر اول مسابقات آزمایشگاه شیمی به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت که در تماس تلفنی که از طرف مدرسه با ما گرفته شد درخواست حضور بدون چادر ایشان در این مرحله مسابقات به بهانه استاندارهای محیط های آزمایشگاهی شد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: این درخواست در حالی مطرح می شود که دانش آموزان پسر و همچنین داورآن مرد نیز در این مسابقات حضور دارند و پذیرش این شرط به عنوان لازمه حضور در مسابقات مرحله کشوری درخواستی غیرمنطقی و خلاف عرف و قانون است.

وی در خاتمه بیان داشت: ما این موضوع را از اداره کل آموزش و پرورش شهرستان تهران هم پیگیری نموده ایم که متاسفانه هنوز به نتیجه ای نرسیدم و این درخواست و شرط عجیب مسئولین مربوطه در حالی است که فاطمه خانم با چادر در دو مرحله شهرستان و استانی شرکت کرده و توانسته رتبه اول را کسب نماید.

لازم به ذکر است که مستندات مربوطه در خصوص دعوت از این دانش آموز برای مرحله کشوری مسابقات شیمی مدارس در دفتر پایگاه 598 می باشد که در صورت لزوم و ادامه انکار مسئولین مربوطه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان