۱۸/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ یکشنبه

صبح قزوین افکار و اندیشه های بلند امام خمینی(ره) باید به جهان عرضه شود
کد خبر: ۱۹۴۷۴۶ نویسنده: حجت الاسلام قابل تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۵ ساعت: ۱۰:۴۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

افکار و اندیشه های بلند امام خمینی(ره) باید به جهان عرضه شود

امام جمعه موقت قزوین گفت: افکار بلند و ماندگار حضرت امام خمینی(ره) باید به عنوان الگویی قابل عرضه به جهانیان مطرح شود .

 افکار و اندیشه های بلند امام خمینی(ره) باید به جهان عرضه شود

حجت السلام علی قابل، امام جمعه موقت استان قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، با اشاره به ویژگی‌های امام خمینی(ره) در طول تاریخ اظهار کرد: در طول تاریخ تعداد شخصیت‌های برتر مانند امام خمینی(ره) زیاد بود و همه آن‌ها دارای احترام و عظمت هستند، اما حضرت امام(ره) در بین این شخصیت‌ها استثنا است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل تنها یک فقیه صاحب رساله و عالم دینی نبود، بیان کرد: امام خمینی (ره) رهبری یک انقلاب بزرگ را در عصر ظلم، توطئه و تسلط تفکر استکباری را برعهده داشتند.

امام جمعه موقت در ادامه اضافه کرد: امام خمینی(ره) در این عصر با رنگ و لعاب قانونی و حقوق بشری یک نهضتی را شروع و انقلابی را به ثمر رساند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان تصریح کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی که جهان به دو بلوک شرق و غرب نظام کمونیستی و نظام لیبرال سرمایه داری تقسیم شده بود. امام خمینی(ره) بسیاری از باورها و اعتقادات حاکم بر جهان آن روز را در هم درید و ابطال کرد.

قابل در ادامه با اشاره به شعار انقلاب توضیح داد: امام نظامی را به وجود آورد که در فضای خفگان آن زمان هیچ کشوری بدون اتکا به یکی از این دو بلوک قدرت و امکان تنفس نداشت، انقلابی که علی‌رغم خواسته‌ شرق و غرب به وجود آمد و شعار نه شرقی نه غربی بر زبان‌ها جاری بود.

وی با اشاره با جایگاه دین در زمان انقلاب اذعان کرد: آن‌ها بر این باور بودند که دین یا اصلا کاربرد ندارد یا فقط برای تسکین روح در یک مقطع خاصی نقش ایفا کند و دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند، حضرت امام دین را بر مبنای بینش اسلام ناب محمدی به صحنه برگرداند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات گفت: تفکر حاکم بر این نظام طرح رهایی از عصر خفگان است که برای همه مستضعفین و محرومین دنیا این نظام و این تفکر دریچه امید و نور را باز کرده است.

وی با بیان اینکه تجلیل از شخصیت حضرت امام، تجلیل از اصل باورهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: این نظام بی نام امام در هیج جای جهان قابل شناخته شده نیست و باید برای معرفی راه، سخن و توسعه‌های امام برنامه هایی را تدارک دید.

قابل با بیان اینکه تک تک ما در قبال این انقلاب مسئول هستیم، بیان کرد: باید در مرحله اول با افکار بلند امام خمینی(ره) یک بازنگری و تجلیل پیمان داشته باشیم، و در مرحله بعد فرزندان خود را  با این حقیقت متعالی آشنا کنیم و پیام امام را به تمام ملت‌های دنیا ابلاغ کنیم.

قابل در پایان با اشاره به اینکه منشا حرکت به سوی انقلاب امام خمینی (ره) بودند، خاطر نشان کرد: اسلام به مسلمانان مدال برتری داده و می‌فرماید که شما برترین مردم هستید، از راحتی و آسایش خود دست برداشته و برای رهایی ملت‌ها تلاش می‌کنید و جمهوری اسلامی نیز چنین هدفی را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/1404

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان