۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت از نحوه اجرای برنامه «سبا ۲» در استان قزوین بازدید کرد
کد خبر: ۱۹۴۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

برنامه سلامت بانوان ایرانی «سبا ۲ »؛

رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت از نحوه اجرای برنامه «سبا ۲» در استان قزوین بازدید کرد

در بازدید مطهره علامه رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نحوه اجرای برنامه سلامت بانوان ایرانی «سبا ۲ » در استان قزوین، دکتر ناهید یزدی مدیرگروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گزارشی از وضعیت اجرای این برنامه در استان ارائه داد.

رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت از نحوه اجرای برنامه «سبا ۲» در استان قزوین بازدید کرد
به گزارش صبح قزوین، دکتر یزدی در نشست پیش از بازدید اظهار داشت: برنامه میانسالان، گروه های سنی 25 تا 60 ساله را در بر می گیرد که به دلیل دامنه وسیع این گروه سنی، برنامه مذکور در حال حاضر با نام « سبا 2 » و به صورت آزمایشی برای گروه سنی یاد شده، در شهرستان های قزوین و البرز انجام می شود.
ایشان ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه ارزیابی و انجام معاینات مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی ـ درمانی گفت: در این بررسی، بانوان از نظر شیوه زندگی و عادات رفتاری، فعالیت جسمانی، ایمن سازی و آلرژی، سلامت باروری و بیماری ها توسط پزشک و کارکنان بهداشت خانواده و ماما مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت لزوم به سطوح بالا معرفی می شوند.
در ادامه نشست مذکور که روز 23 دی 1392 باحضور کارشناسان سلامت خانواده دو شهرستان البرز و قزوین در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، برگزار شد، رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اتفاق کارشناس برنامه از مرکز بهداشتی ـ درمانی روستایی پیریوسفیان در شهرستان البرز و پایگاه بهداشتی شماره هشت در شهرستان قزوین بازدید کرد.
دکتر علامه پس از این بازدید، ضمن ابراز رضایت از اجرای برنامه در استان قزوین، اظهار داشت: تمرکز در ارتقاء کیفیت مراقبت ها به مراتب بهتر از کمیّت آنها است و خوشبختانه کیفیت اجرای برنامه در استان قزوین، در حدّ مطلوب می باشد.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان