۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین توسعه کشور با واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به تشکل‌‌های غیردولتی
کد خبر: ۱۹۱۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرخ زاد مطرح کرد؛

توسعه کشور با واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به تشکل‌‌های غیردولتی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در جلسه هم‌اندیشی وزیر راه و شهرسازی با فعالان مسکن و حمل‌ونقل که پنج شنبه مورخ ۱۹ دی ماه سال جاری در باغستان برگزار شد گفت: تشکلهای تخصصی بسیار توانمندی در استان قزوین وجود دارند که می توانند در اجرای طرحهای مهم دولتی کمک کنند که امیدواریم از این ظرفیت استفاده مناسبی شود.

توسعه کشور با واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به تشکل‌‌های غیردولتی
به گزارش صبح قزوین، مهندس فرخ زاد اظهار داشت: 10 تشکل غیر دولتی مجمع متخصصان در این استان تشکیل شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی قزوین با اشاره به اینکه این تشکل‌ها متشکل از حوزه‌های مختلف مانند نظام پزشکی، پرستاری، معدن، ساختمان و کانون وکلا است، تصریح کرد: بیش از 25 هزار متخصص و کارشناس در حوزه مهندسی و ساختمان در استان وجود دارد که می تواند کمک دولت در پروژه های مهم باشد و تجربه نشان داده هر جا بخش خصوصی وارد کار شده تخلفات کاهش یافته و سرعت اجرا بالا رفته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین ادامه داد: در این مجمع ظرفیت‌ و پتانسیل‌های خوبی است که با بهره‌گیری از توانایی آن می‌توان بسترهای رشد و توسعه استان قزوین را به نحو مطلوبی فراهم کرد.
نایب رئیس شورای اسلامی قزوین اظهارداشت: با واگذاری بخشی از کارها به تشکل های غیر دولتی از جمله نظام مهندسی ساختمان می توان با اعتماد به این حوزه کارهای عمرانی را با سرعت بیشتری انجام داد.
این مسئول با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی می‌تواند بیشتر مشکلات اقتصادی را رفع و راندمان توسعه را ارتقا دهد، اظهار داشت: این مهم ضرورت توجه مسئولان را در حمایت از این بخش دو چندان می‌کند.
مهندس فرخ زاد بیان کرد: واگذاری بخشی از فعالیت‌ها به تشکل‌های غیردولتی می‌تواند کمک بسزایی به دولت در توسعه و آبادانی کشور باشد بر این اساس باید به آن توجه کرد.
خارج شدن صنعت ساختمان از رکود وی با بیان اینکه در حوزه ساختمان دچار رکود شدیم، ابراز داشت: این مهم موجب بیکاری کارگران، مهندسان، کارفرمایان و تولید مصالح ساختمانی شده است که باید برای رفع آن اقدامت جدی صورت گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین بیان کرد: می‌توان برای نوسازی بافت‌های فرسوده دهک‌های پایین جامعه شرایطی را فراهم کرد تا رونق صنعت ساختمانی در این حوزه فعال شود.
ایجاد توسعه با ساماندهی راه‌های قزوین مهندس فرخ زاد با اشاره به اینکه مطالعات مترو هشتگرد به قزوین آغاز شده است، اظهار داشت: تحقق این مهم با در نظر گرفتن رشد و توسعه این شهر موجب توسعه منظر شهری نیز می‌شود بر این اساس باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان