۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین عمل به نیت واقفان با جدیت باید اجرا شود
کد خبر: ۱۹۰۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

عمل به نیت واقفان با جدیت باید اجرا شود

آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: عمل به نیت واقفان و رعایت کامل مسائل شرعی در امور وقفی از کارهای ضروری است که زمینه احیای این فرهنگ غنی اسلامی و سنت حسنه در جامعه را باید ایجاد کرد.

عمل به نیت واقفان با جدیت باید اجرا شود
به گزارش صبح قزوین، نشست تخصصی وقف یکشنبه شب با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، آیت الله محمدی تاکندی استاد حوزه، حجت الاسلام صادقی دادستان، ائمه جمعه و جماعات و روحانیون در سالن کنفرانس اداره اوقاف قزوین برگزار شد.
آیت الله هادی باریک بین یکشنبه شب دراین نشست اظهارداشت: وقف از سنت های حسنه ای است که می تواند چهره فقر و محرومیت را از جامعه اسلامی پاک کند.
وی افزود: در امور وقفی باید نظارت جدی و کامل صورت گیرد تا خدای ناکرده هیچ حقی از کسی ضایع نشود و جلب رضایت صاحبان موقوفه با دقت کامل باید اجرا شود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: عمل به نیت واقفان از مسائل مهمی است که مسئولان اداره اوقاف باید آن را در اولویت کارهای خود قرار دهند زیرا این کار می تواند به اعتماد سازی بیشتر منجر شود و افراد بیشتری را برای انجام کارهای خیر و خداپسندانه تشویق کند.
آیت الله باریک بین یادآورشد: خوشبختانه اداره کل اوقاف قزوین در سالهای اخیر فعالیتهای قابل توجهی انجام داده و کسب رتبه برتر کشوری در برخی کارها مانند سند دار کردن موقوفات، بازگرداندن اراضی موقوفی، تاسیس شورای حل اختلاف برای رسیدگی سریعتر به مسائل حقوقی کارهای خوبی است که جای تقدیر دارد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از مسئولان اوقاف انتظار داریم ضمن نظارت و کنترل بیشتر بر امور به وظایف مهم شرعی و قانونی خود عمل کنند.
وی بیان کرد: قزوین پیشینه بسیار خوبی در امور وقفی دارد و امروز هم باید به گونه ای تبلیغ و فرهنگ سازی کنیم تا همه مردم به وقف نگاهی عام المنفعه داشته باشند و آن را در میان خانواده های نیز ترویج کنند.
آیت الله باریک بین یادآورشد: اگر نیازهای ضروری استان را شناسایی کنید می توان واقفان را به سمت تامین این نیازها هدایت کرد تا از این ظرفیت ارزشمند دینی بخوبی برای حل مشکلات جامعه و کاهش فقر استفاده کرد.
شایان ذکر است در ادامه این جلسه خطباء جمعه و جمعی از روحانیون ضمن تقدیر و تشکر از حجت السلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در خصوص خدمات و عملکرد صورت گرفته طی سال های اخیر تداوم و استمرار فعالیت های مطلوب و اثر بخش را خواستار شدند.
روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان